Televizní skupina Nova loni zvýšila čistý zisk o 7 % na 865 milionů Kč. Tržby klesly o 4 % na 5,24 miliardy Kč. Důvodem poklesu je snížení příjmů z reklamy v terestrickém vysílání. Uvádí to výroční zpráva společnosti. Celý zisk firma převede na účet nerozděleného zisku z minulých let. Novu společně s mateřskou CME na konci loňska koupila investiční skupina PPF.
Kvůli pandemii koronaviru musela televize přechodně zastavit výrobu mnoha formátů, její zaměstnanci se museli částečně přesunout na práci z domova. „Prioritou společnosti pro rok 2021 zůstává televizní vysílání a udržení vedoucí pozice v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15-54 let,“ uvedli jednatelé Klára Brachtlová a Štěpán Peichl.
Příjmy z reklamy tvořily rozhodující část tržeb televize. Výnosy z reklamy v pozemním vysílání klesly o 6,5 % na 3,98 miliardy Kč, příjmy z internetové inzerce stouply o 0,4 % na 252 milionů a tržby z prodeje obchodních sdělení se zvýšily o 0,8 % na 511 milionů. Výnosy z předplatného kabelové televize se zvýšily o 17,5 % na 410 milionů.
Programy skupiny měly celkovou denní sledovanost ve skupině diváků mezi 15 a 54 lety 33,6 %, v hlavním večerním vysílacím čase pak 36,4 %.
Nový vlastník PPF už v tuzemsku ovládá operátora O2, který provozuje internetovou televizi O2 TV. Nový majitel se po převzetí zaměřil na budoucí strategii původní televizní tvorby i urychlení digitální transformace.
Do skupiny TV Nova patří volně šířené stanice Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Action a Nova Gold, placené stanice Nova Sport 1 a Nova Sport 2, dál Nova International určená pro Slovensko a stanice Nova +1, s programem hlavního kanálu posunutým o hodinu. Provozuje i weby Nova Plus a Voyo.