TV Nova v příštím roce 2024 zdraží reklamu o 18 %

Výrazné zvýšení ceny Nova zdůvodňuje rostoucí poptávkou a vyššími náklady na pořady.

Nova, jedna ze dvou největších komerčních televizí na tuzemském trhu, chystá na příští rok znatelné zdražení reklamy ve svém vysílání. „Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a zároveň vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o 18 %,“ uvedl obchodní ředitel TV Nova Jan Ulrych. V letošním roce Nova zdražovala o 12 %, loni taktéž o 12 %, v roce 2021 to bylo o 5 %.

Obchodovat bude Nova nadále cílovou skupinu dospělých diváků od 15 do 54 let. „V rámci cenových parametrů jsme přistoupili k úpravě koeficientu u stopáže patnáctisekundového spotu a navyšujeme koeficienty v nejvytíženějších měsících květen, červen, září a říjen, a to o pět procentních bodů. Co se týče časových pásem, tak navyšujeme o pět procentních bodů off prime time koeficient,“ přidal podrobnosti.

Rozložení reklamy podle ratingových bodů má být 64 % na hlavním kanálu Novy, 14 % na Nova Cinema a zbylých 22 % na ostatních kanálech (Nova Fun, Nova Gold, Nova Lady, Markíza International, Nova.cz).

V obchodní politice na příští rok Nova zavede dvě nová pravidla: „První je 10% příplatek za umístění reklamy v našich premiérových pořadech, u kterých předpokládáme vysokou poptávku ze strany zadavatelů. Další novinkou je 10% příplatek za pozdní booking u objednávek přijatých víc než 10 pracovních dní po vydání programu. Vzhledem k nutnosti naplánování dostatečných kapacit reklamního inventory v časových pásmech je pro nás důležité znát poptávku co nejdříve,“ doplnil Ulrych.

Jaké pořady budou „prémiové“? Nova mezi ně řadí novinky jako Táta v nesnázích, zavedené populární seriály jako Ulice či Kriminálka Anděl nebo třeba reality show typu MasterChef. „Bude se jednat o pořady, u nichž máme zmapovaný a očekávaný velký zájem ze strany klientů. Primárně se bude jednat o prime time pořady na hlavním kanále, ale stejně tak se může jednat o pořady v jiných částech dnech na tematických kanálech, typově nové premiérové řady našich seriálů nebo reality show a zcela nové programové formáty. Výčet se může měnit každý měsíc podle aktuální poptávky, označeny budou při zveřejnění daného programu na ten daný konkrétní měsíc,“ přiblížila mluvčí Novy Barbora Dlabáčková.

Komerční Nova, která patří do televizní grupy CME investiční skupiny PPF, loni navýšila tržby o 15 % na 7,07 miliardy Kč a čistý zisk o 6 % na 1,11 miliardy. Největší část tržeb tvořily právě příjmy z vysílané reklamy, které stouply o necelá dvě procenta na 4,43 miliardy.

Konkurenční Prima plánuje obchodní politiku svého zastupitelství Media Club na příští rok zveřejnit příští týden ve středu.

Doplnili jsme podrobnosti o rozložení a o takzvaných prémiových pořadech

Sdílejte