TV Prima zakáže přetáčení reklam u zpětného přehrávání

Komerční televize už nechce přicházet o možné zisky, o něž ji připravuje to, když diváci při sledování přes internet přeskakují reklamní breaky. Dotknout se to má všech operátorů.

Vladimír Pořízek. Foto: TV Prima

Vladimír Pořízek. Foto: TV Prima

Od března příštího roku už nebude možné u zpětného přehrávání televize Prima na internetu přeskakovat reklamy. Ve vysílání Primy, které si diváci pustí u některého z operátorů, nepůjde reklamní přestávky ručně přetočit. Novinářům to ve čtvrtek řekl komerční ředitel Primy Vladimír Pořízek, při představování obchodní politiky televize na příští rok.

„Od 1. března zamezíme operátorům v přetáčení reklamy,“ uvedl Pořízek s tím, že omezení bude Prima chtít vyjednat u všech operátorů. Mezi hlavní provozovatele televize přes internet v Česku patří O2, T-Mobile a Vodafone, dalšími rozšířenými jsou Skylink nebo Telly.

Prima tak činí proto, aby dál nepřicházela o potenciální peníze, o které ji připravuje právě sledování televize mimo klasické lineární vysílání na obrazovce. Podíl sledování mimo klasický vysílací čas neustále narůstá, jak diváci čím dál víc sledují televizi zpětně, právě prostřednictvím online služeb jednotlivých operátorů. Pokud přitom diváci přeskakují reklamy, přichází televize o část jejich dosahu a tím i o příjmy z nich.

Jak Pořízek následně upřesnil pro Médiář, Prima v novém nastavení počítá s tím, že operátorům postupně umožní zkracovat reklamní přestávky (break by tak mohl místo šesti minut, jako v televizi, trvat jen čtyři nebo pět minut - nová metadata vložená do streamu umožní vybrat, které konkrétní spoty z breaku bude možné při přehrávání na internetu obětovat), nebo nahradit lineární reklamu dynamickou (místo spotů vysílaných v televizi by se do přehrávání přes internet mohly přidávat jiné) anebo zpřístupnit vysílání zcela bez reklam.

Pokud by chtěl divák využít možnosti sledovat Primu bez reklam, Prima si za to nechá od operátora zaplatit. A čím takových diváků bude víc, tím dražší to pro operátora bude. Konkrétně zaplatí 50 Kč za jednoho uživatele do 25 % celé uživatelské báze, 70 Kč do 50 % báze a 100 Kč nad 50 % báze. To, jestli tento poplatek pro televizi následně operátor promítne do ceny pro koncového zákazníka, je podle Pořízka na něm.

Možnost zaplatit si sledování pořadů zcela bez reklam už televize Prima delší dobu nabízí na svém webu. Zájemce služba iPrima bez reklam přijde na 59 Kč za měsíc, respektive na 299 Kč za půl roku nebo 549 Kč za rok.