Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

TV Seznam dosáhla v létě na sledovanost 0,5 %

Půlprocentní podíl na publiku je pro televizi spojené se Seznam.cz dosavadním rekordem.

Úsporné programové schéma prakticky bez vlastních novinek se Televizi Seznam vyplatilo. Televizní stanice české internetové jedničky Seznam.cz od dubna postupně zvyšovala svůj průměrný měsíční podíl na tuzemském publiku až na srpnových 0,5 %. To je víc, než měla zpravodajská televize CNN Prima News, která v srpnu dosáhla na 0,34 %. TV Seznam od zpravodajství ustoupila, zredukovala ho a zhustila, a v březnu nasadila schéma stojící prakticky na kupovaných pořadech. Nárůst sledovanosti přičítá vedení stanice právě programovým změnám. Dodejme, že od poloviny března platila v Česku omezení kvůli koronaviru a konzumace médií se v tu dobu zintenzivnila. Zároveň ale v letním období sledovanost televizí obecně klesá.

Percentuální podíl Televize Seznam na tuzemském publiku. Zdroj dat: Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací (ATO)

Percentuální podíl TV Seznam na publiku. Zdroj dat: ATO - Nielsen Admosphere

Před podzimní sezónou Televize Seznam taktiku nemění. „Pokračujeme ve změnách, které jsme v rámci úpravy programového schématu úspěšně nastartovali letos v březnu,“ uvedl ředitel televize Ivan Mikula. Podzimní programové schéma, které stanice nasadila v týdnu od 31. srpna, tak opět stojí na zahraniční akvizici. Večer, v hlavním vysílacím čase se nově objeví britské špionážní drama z let 2011 a 2012 Hodinka, dánské rodinné drama z let 2014 až 2017 Dědictví a severský kriminální seriál Vražedná konstelace (2016 až 2018). Pokračovat budou seriály uvedené na jaře PC Rebelové (2014 až 2017), Zločinná mysl (2013) a Špinavý byznys (2016 až 2019).

Programové schéma Televize Seznam na podzim 2020

Programové schéma Televize Seznam na podzim 2020

Všední odpoledne budou na Televizi Seznam patřit kulinářské show Gordon Ramsay: Famózní kuchyně, motoristickému pořadu Fifth Gear a divácky oblíbeným Zahradním proměnám. Tyto tři cykly půjdou mezi dvacetiminutovými Odpoledními zprávami (od 15.00) a půlhodinovými Večerními zprávami (18.30), které se vracejí po prázdninové pauze. Mezi 19. a 20. hodinou, kdy Česká televize, Nova i Prima vysílají své hlavní zpravodajství dne, patří na TV Seznam pohádkám pro děti.

Úterní večery budou opět ve znamení české filmové klasiky. Půjde o starší tuzemské filmy Osada havranů, Skalpel, prosím, Indiáni z Větrova či Kalamita. Schéma doplní rodinné páteční animované filmy a sobotní filmy týdne.

Z vlastních pořadů ponechá Seznam.cz na své televizi v hlavním vysílacím čase satirický pořad Jindřicha Šídla Šťastné pondělí (pondělí od 21.00), Moje místa autorky Blanky Kubíkové ze zákulisí života známých lidí (středa od 21.00) a investigativní Záhady Josefa Klímy (čtvrtek od 21.00), všechny se stopáží zhruba půl hodiny. Ve čtvrtek po Klímovi jde publicistický týdeník Detail, rovněž půlhodinový, který představuje vždy tři aktuální témata od společenských problémů, přes politiku až po moderní trendy a technologie. Magazín Byznys se nově přesouvá na středeční a páteční večer, na jaře se vysílal od pondělí do středy od 18.50.

Programové schéma Televize Seznam na jaro 2020

Programové schéma Televize Seznam na jaro 2020

„Do budoucna bychom divákům rádi nabídli víc vlastního obsahu, na pilotech některých pořadů nyní spolupracujeme s produkcí Streamu. Pro letošní podzim jsme připravili dokumentární portrét trans osob, který otevírá témata a otázky, kterým se v českém mediálním světě nevěnuje velká pozornost. Projekt Trans* zařadíme do vysílání v říjnu,“ avizuje Mikula.

Nová grafika Televize Seznam

S novou podobou programového schématu získá během září Televize Seznam i nový grafický obal, na kterém pracoval interní tým v čele s Petrem Černým. Ten grafiku komentuje: „Televize Seznam se po třech letech od svého spuštění proměnila a vyzrála v plnoformátovou až rodinnou stanici, a proto jsme se rozhodli podpořit tuto změnu i redesignem vnitřní grafiky, která provází diváka všemi částmi selfpromotion. Nejmarkantnějším změnou je přidání prostoru do většiny grafických prvků a částečná proměna loga Televize Seznam. Vše je doplněno o výraznou a dominantní typografii, která by měla divákovi pomoci s lepší orientací v upoutávkovém bloku. Nedílnou součástí televize jsou i identy, které mají funkci identifikace TV a v současné době se ve vysílání téměř neobjevovaly. Divákům tedy nabídneme novou sadu, která si bude hrát se stylizací písmena S směrem k různým žánrům, které Televize Seznam má ve svém aktuálním programovém schématu. Mysleli jsme například i na to, aby ve večerních hodinách byla barevná paleta výrazně tlumenější a diváka zbytečně neoslňovala.“