Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Twitter má v Česku a na Slovensku už přes 100 tisíc uživatelů. Novou hvězdou Robert Záruba

Robert Záruba. Foto: Česká televize

Robert Záruba v televizi básní a na Twitteru odhaluje zákulisí šampionátu. Foto: Česká televize

Československý Twitter tento týden podle statistik Klábosení.cz překonal hranici 100 tisíc uživatelských účtů. Josef Šlerka předpovídá, že do konce roku 2012 jich bude ještě dvakrát více. Čísla z Klábosení strmý nárůst obliby jenom potvrzují – jenom za minulý rok se přidala třetina všech účtů.

Přispět k nárůstu by měl i překlad Twitteru do češtiny a s tím i očekávaný vstup celebrit. V USA na Twitteru patří k nejsledovanějším účtům Lady Gaga nebo Oprah Winfrey. Popularita Ashtona Kutchera se dokonce stala námětem pro náborou kampaň jedné univerzity.

Twitter už teď má své hvězdy mimo geekosféru jako je publicista Miloš Čermák a teď nově i díky mistrovství světa v hokeji sportovní komentátor Robert Záruba – ten už nasbíral přes 2600 následovníků. Ale na někoho jako je Ewa Farna, kdo by měl potenciál masově nalákat na Twitter svoje fanoušky, se stále čeká.

Nejstarší české účty vznikly v roce 2006, ale ani to jim nedalo náskok dostat se do top 100 českých Twitteristů. Pořadí se na Klábosení určuje podle Kloutu, ale pokud se kouknete třeba na žebříček nejlepších českých účtů, který pro Reflex sestavil Miloš Čermák, velmi podobná jména.

Nejaktivnějšími účty jsou roboti, nejvíce followerů potom má @awwbieber. Oddané fanynky Justina Biebera vůbec boří představy o sociální síti, kde najdete jen  ajťáky. Této uzavřené komunitě se pravidelně daří dostat se do nejdiskutovanějších témat dne/týdne, nebo udělali z @justinbieber účet, který kdy na československém Twitteru dostal nejvíce retweetů. Kam se hrabe David Grudl.

Klábosení právě archivuje více než 22 milionů tweetnutí. O čem? Z témat se pravidelně objevují #ff (follow Friday), #fail, #lol, #česko a samozřejmě #bieber. Pro tento spolu s nimi týden září #rath a #mshokej.

Oblíbené hashtagy

Sto tisíc československých účtů může oproti 3,6 milionu na českém Facebooku vypadat zanedbatelně. Na druhou stranu ze studie Exact Target Report vyplývá, že uživatelé Twitteru jsou velmi aktivní: 72 % amerických uživatelů Twitteru za měsíc napíše článek na blog, 56 % články na jiné servery.

Momentálně se na Twitteru setkáte hlavně s geeky a marketéry, kteří mají na sociálních sítích výrazný vliv. Současně podle studie H1.cz Česko na sociálních sítích z minulého roku 49 % obsahu tvoří pouze 500 účtů. Proto se PR kampaně soustředí hlavně na ně.

O influencerech a jak je využít pro propagaci značky na Mediáři nedávno psala Linda Hlaváčová.