Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 19. týden 2017
- WMC Grey: KFL / Leoprd a VVrk (63 %)
značka: Kofola, klient: Kofola Československo - We Are Ginger: Majetkové pojištění 2017 (44 %)
značka, klient: Kooperativa pojišťovna - Zaraguza: Chlapské nákupy s Filipem Blažkem (43 %)
značka, klient: Tchibo Česká republika - Saatchi & Saatchi: Nevzdávejte se věcí, které máte rádi (27 %)
značka, klient: Nationale-Nederlanden - Bums in Business: Některé věci jsou tak krásné... (24 %)
značka: Whoop.de.doo, klient: Anna Marešová
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Když ji miluješ... (63 %)
Se začátkem května spustila Kofola novou kampaň na takzvané impulzivní formáty, tedy plechovky a půllitrové lahve. Jejími hrdiny jsou odložené hračky, které dostaly druhou šanci žít a vypořádávají se s ní po svém – nedokonale. Jmenují se Leoprd a Vvrk, mluví ve zkratkách a kampaň s nimi vytvořila agentura WMC Grey. Nahradila tak koncept Fofoly a šišlavého psa Ftefana od agentury Zaraguza.
WMC Grey v sérii deseti vtipných spotů zaměřených především na teenagery představuje příchutě Černý rybíz („črn rbz v plch“) a Malina (mlna ve flšk“). Dva spoty upozorňují i na projekt Replyšovna, ve kterém lze svého odloženého plyšáka poslat znovu dělat radost a potěšit tak děti v nemocnicích.
Kampaň poběží v televizi i online. Její součástí je redesign obalů, venkovní reklama, POS materiály a nebude chybět ani zábavný obsah na sociální sítě včetně Stories na Instagramu. Vznikla k ní i selfie aplikace KFLgram pro Android i iOS, pracující s rozšířenou realitou.
CG, je to úlet a docela mě to i baví, kadence zkratek mohla být i větší (třeba na úkor násilně vysouhláskovaného scénáře). Za mě je TOP ‚plch‘ [-krrrk!-] a ‚J-J‘. Každopádně tento styl komunikace cílí pouze na ještěří mozek, zatímco další vrstvy vědomí zůstávají nedotčené, což se IMHO v součtu nemusí vyplatit.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Zábavný jako Fofola a přitom mnohem míň stupidní. Za mě vítěz týdne. Nebo spíš měsíce.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Když pominu, že to celý nedává smysl, tak je to celkem ok. Ale nikdy bych nečekal, že mně může tak iritovat zbytečná samohláska.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Komunikácia postavená na skratkách z messengrov je nápad za milióny. Taký ten nápad, u ktorého vás štve, že ste s ním neprišli vy. Debilná exekúcia je krásna čerešnička na torte a prepojenie s Replyšovnou jasné. Ale čo je najhlavnejšie, zapamätal som si nové príchute! Grtlk.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Moje první reakce byla wtf, druhá dpč. A pak mi došlo, že přesně tohle to mělo udělat. Takže i když bych si radši vypíchal oči, než na to koukat, tak za mě vítěz týdne. Jo, a klidně to mohlo bejt i víc. Když už.
Martin Svetlík (Mustard)
Tvl KFL je pro mě třeba o hodně hodnotnější koncept než Fofola. Počkám si na čísla, ale dost dobrý. První místo č.2.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
2. Pojištění budoucnosti (44 %)
Začátkem května spouští pojišťovna Kooperativa kampaň, v níž propaguje své inovované produkty z řady domácích pojištění a pojištění nemovitostí. Hlavní novinkou je možnost pojištění i proti útokům hackerů, kterou se pojišťovna rozhodla odpovědět na stále aktuálnější hrozny kybernetických útoků. Na Youtube jsou k vidění celkem tři spoty, jeden delší půl minutový a dva krátké, deseti sekundové.
Začátek je i docela výpravnej, ale ten konec s paní vcuclou do sedačky tak nějak podivně uvadne... Kreativa je nicméně slušná, jsou tam dobré momenty.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Oproti jiným pojišťovnám na dnešním menu, tady se aspoň něco stane. Něco, co mě donutí obávat se budoucnosti. A pojistit se proti ní.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Lída mě docela baví. A ten krátkej spot s vysavačem taky. Rozhodně posun dobrým směrem oproti tomu jeblýmu šplhajícímu manšestrákovýmu fotrovi.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Svet sa zblázni a ani my mu nebudeme rozumieť. Určite jedna z lepších ciest, ako sa na konci dostať k poisteniu.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Produktově je to nesmírně zajímavý. Exekuce kampaně to sice nijak nekazí, ale bohužel ani nepřidává nic navíc. Za dovětek ke claimu ‚Pro život jaký je... i bude‘ ale spíš dobrý.
Martin Svetlík (Mustard)
Na reklamách od Kooperativy byly vždycky nejcennější ty insighty ze života. Tady jsme se dostali do fiktivní domácnosti (není jasné, jestli je to přítomnost nebo budoucnost), v níž se má divák smát fórkům, které jsou vymyšlené od stolu. Pořád to není špatný, ale dřív se mi to líbilo víc.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
3. Pánské záležitosti (43%)
Obchod nejen s kávou Tchibo chce mezi svými zákazníky vidět více mužů a to hlavně na internetu. Kreativu nové kampaně vytvořila agentura Zaraguza a hlavní role se ujal herec Filip Blažek, který láká chlapy na rychlé a pohodlné nakupování. Vzniklo celkem pět spotů, které budou k vidění na Facebooku, Youtube a dalších portálech. Produkci zajistila atSwim, režie se ujal Jan Pavlacký a hudební podkres vytvořili Jiří Burian a Mikoláš Růžička z dua Republic of Two.
Ty příběhy jsou vesměs banální, zaujaly mě snad jen momentky s gramofonem a časovou smyčkou. Chlapský akcent na mě však bohužel nezafungoval.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Zkusit naučit chlapy nakupovat online dává smysl. Udělat to tím, že je budeme edukovat taky dává smysl. Volba ambasadora dává smysl. A jestli to funguje: Někdo v komentáři píše: ‚Reklama, která mě donutila pustit si další díly. Bravo! Ještě zkusit ty nákupy. Asi tedy někdy ...
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Takže ten pán si zjednodušil život tím, že strávil celej den vytvářením vyfikundace, která pomůže najít manželce naběračku? A na co je to vlastně spot?
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Pekne natočené nič. O chlapských nákupoch som sa nedozvedel nič okrem toho, že vďaka nim budem mať viac času na (doplňte čokoľvek). To je už tak ohraný a prázdny benefit, že sa prednedávnom dostal i do reklám na e-shopy s podprdami. Okrem toho sa žena objaví len preto, aby ukázala vyrysovaný zadok či si vzala späť svoju naberačku. Zalez do kuchyne, tu sa bavia chlapi!
Tomáš Hrábek (Symbio)
Mezi produktem a exekucí je tak strašně umělá vazba, že to nemůže nikdy fungovat. I když videa jsou vtipný a dokoukal jsem je všechny, je to jen zábava pro zábavu.
Martin Svetlík (Mustard)
Kdyby neexistovala klasická reklama Honda ‚Cog‘, tak jsem z tohohle nadšenej na 100 procent. Takhle jenom na 90. Ale je to hezky zahraný i natočený. První místo č. 1.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
4. Užijte si života (27 %)
NN pojišťovna pokračuje v jarní reklamní krasojízdě. Ústředním claimem čtyř krátkých spotů je poselství „Život se má žít. Nevzdávejte se věcí, které máte rádi.“ Tím se NN staví do opozice k pojišťovnické komunikaci založené na strachu z všudypřítomných rizik. Kampaň bude k vidění na televizních obrazovkách, v tisku i na internetu a doplní ji také PR aktivity. Reklamy opět natočila nizozemská agentura Khanna \ Reidinga a pro český trh je upravila Saatchi & Saatchi, digitální část si vzala na starosti agentura Nydrle.
Nepracuje náhodou s doslovnými ilustrativními opisy konkurence? Raději bych napříště přišel s něčím vlastním...
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Chtěl se vůbec někdo v těch reklamách vzdát něčeho, co má rád? Řeklo mi to něco o produktu? A je slovní hříčka postavená na dvojsmyslu pořád trendy? Odpověďel bych 3x stejně po kofolovsku: NN.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Vypadá to lacině a nemá to žádnej nápad, což ale nevadí, protože doufám, že už to víckrát neuvidím.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Rada zadarmo do NN: videá na youtube nemusia byť nutne pomenované markeťácjou hatmatilkou „kampaň-rok-dĺžka-formát“. A keďže robím v reklame, je toto jediná vec, ktorej na tom rozumiem. Inak je to šeď bez nápadu, vtipu či čohokoľvek zapamätateľného. Presne, ako výplňové zábery z fotobánk. Verte mi, už som z opakovaného používania tej paralely unavený, ale inak to u NN nejde.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Takový to, když z nápadu na průměrnej print uděláte podprůměrný video.
Martin Svetlík (Mustard)
Hmmmmmmm, docela příjemná záležitost. Připomělo mi to dokonce staré reklamy na Oskara. Jediné, co mě irituje, je hudba, která to shazuje dolů.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
5. Krásné pokušení (24 %)
Úspěšná česká designérka Anna Marešová má pro svou značku erotických pomůcek nový reklamní spot, který běží online. Hlavní roli v reklamě hrají venušiny kuličky a herečka Zuzana Stavná. Značka Whoop.de.doo začínala jako nízkorozpočtový projekt zcela bez online marketingu. „Teprve nedávno jsme začali pracovat s PPC kampaněmi. Jsem moc ráda, že ve spolupráci s Bums in Business vznikl tenhle spot, který do naší koncepce naprosto zapadá. Věřím, že se bude šířit i organicky,“ uvádí Marešová. Scénář spotu napsal Ondřej Formánek a režie se ujal divadelní a filmový režisér Tomáš Svoboda.
Nelíbí se mi všudypřítomné glow a celkově grading, citlivější kinematografický přístup to mohl exponenciálně povýšit. Škoda.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Moc brzo to prozradí pointu. A vůbec, ten orgasmus taky jen předstírá.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Corradino D’Ascanio zemřel v roce 1981. Vespa ET4 byla poprvé představena v roce 1996. Takže hned první záběr reklamy lže a dál se na to nebudu dívat. Kecám. Dodíval jsem se. Ten poslední záběr je celkem ekl.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Aj s malými guličkami by sa dalo zahrať veľké divadlo. Toto je ale cvičenie prvákov z FAMU – prvoplánové, málo vkusné a natiahnuté tak, že vtip je prítomný len v homeopatickej koncentrácii.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Prodáváte ženskej orgasmus - to mají být čistý emoce, ne levnej vtípek o nenasytný kurátorce. A není to ani dobře natočený. Za mě spíš brand damage, než co jinýho.
Martin Svetlík (Mustard)
Já nechci vidět, co udělá kustodka Jarka s tou motorkou, až ji osedlá. Bohužel jediné, co tu není krásné, je ta reklama. Nemluvím o konceptu, ten je fajn, ale vypadá to celé až moc ‚studentsky‘.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
