Magazín Týden Historie, který je na trhu od listopadu 2016, v letošním prvním pololetí prodával 5.776 výtisků a Mediaprojekt mu naměřil 113.000 čtenářů na vydání, mění svůj design a také obsahovou koncepci. Dvouměsíční periodicita, cena 39 Kč i počet 100 stran zůstávají. Číslo časopisu, které se jako hlavnímu tématu věnuje léčitelství, vychází v nové podobě 28. srpna.
„Časopis Týden Historie si našel svojí skupinu čtenářů, jak jsme očekávali. Nyní ovšem nastal čas pro další obsahovou změnu. Jejím cílem je posunout tento magazín k větší odbornosti, která však nebude úkor čtenářské atraktivity. I proto jsme zapojili do přípravy magazínu víc lidí z odborných a vědeckých institucí, kteří se podílejí jak na publikovaných textech, tak i na struktuře magazínu,“ přibližuje Daniel Köppl, ředitel mediálního domu Empresa Media, který magazín vydává.
„Při tvorbě nového designu jsme měli neustále na mysli uživatelský komfort. Faktograficky pojatá historická témata jsou obecně těžko stravitelná, bývají obtěžkána spoustou dat, jmen, místních názvů, cizích slov a citací. Proto je pro nás tak důležitá přehlednost, čitelnost a rytmus členění textových bloků,“ říká Radana Čechová, která Týden Historie nově vede a jež v letech 2013 až 2018 pracovala v Emprese jako editorka a vedoucí vydání loni skončivšího týdeníku MarketingSalesMedia. Společně s ní v redakci nově působí jako editor Tomáš Loskot, jenž současně píše pro zpravodajský časopis Týden.
„Nejtěžší bylo spojit požadavky autorů na větší rozsahy textů s obrazovou částí časopisu, která je nyní velkorysejší a nově také důsledně plní informační funkci. Chceme, aby Týden Historie, navzdory svému zaměření na minulost, byl vizuálně současným periodikem, jež s kvalitním obsahem nabízí i oku lahodící formu,“ dodává Radana Čechová.