Byl uplynulý týden na českém Twitteru týdnem Googlu? Do značné míry ano. Google se drží mezi nejdůležitějšími hashtagy používanými v rámci Klábosení. I když ne úplně v tom pozitivním smyslu. Podívejme se, co námi tolik pohnulo, že jsme si o tom v souvislosti s Googlem potřebovali tweetnout.
Do a barrel roll
Nejdřív jedna legrace - od včerejška se Twitter rozplývá nad objevem easter egg, skryté legrácky Googlu, kterou si užijete, pokud do vyhledávacího políčka zadáte výraz “do a barrel roll”. Můžete si to zkusit. Tak tohle by se nám líbilo!
Nový vzhled služeb Googlu
Co se naopak nelíbilo vůbec, Google už nějakou dobu převléká své služby jednu za druhou do nového vzhledu - a vždy vyvolá rozruch. V tomto týdnu přišel na řadu Gmail. Od uvedení nového rozhraní Češi a Slováci vyprodukovali na 700 výsledků obsahujících slovo Gmail. A podíváme-li se, o čem se v souvislosti s Gmailem nejčastěji mluví, je to samozřejmě “vzhled”, pak také témata jako iOS, nebo characters. Dále také fail a problém. V čem fail a problém spočívá?
Nezadařilo se technicky - e-maily s českou diakritikou obsahují nečitelné znaky a od technické podpory slyšíme, že na problému se pracuje. Problém číslo dva: nová aplikace pro iOS musela být stažena, protože prý obsahovala “problémy s notifikacemi”.
Pokud jde o samotný vzhled, někdo ho chválí, někdo odmítá, někdo víc než odmítá. Což není jenom problém Gmailu - nové rozhraní má po tomto týdnu také RSS čtečka Google Reader, kterou Google dlouhodobě příliš nerozvíjel. Současný krok rozhodně vlnu nadšení nevyvolal, jeden z bývalých zainterestovaných zaměstnanců Googlu ho dokonce označil za pohromu. Najdou se samozřejmě lidé, kterým se nový design líbí, není jich ale mnoho.
Játra Vlasty
Na wordcloudu, který vizualizuje, o čem se nejvíc psalo právě v souvislosti se slovem fail, vidíme tedy Google a Gmail.

Ale kde se vzala játra? To měli špatný den v časopise Vlasta a usvědčující tweet uživatele @scalex_cz se rychle rozšířil.
Na závěr ještě jeden poznatek z uplynulých dnů, opět negooglerský. Ať už máme na svátky, které u nás nemají tak úplně vybudovanou tradici, jakýkoli názor, souboj Halloween vs. dušičky dopadá na českém Twitteru jednoznačně: přes 3 tisíce zmínek za 7 dní o Halloweenu ve srovnání s pětistovkou dušičkových.
Co dá příští týden? Ať to pro vás není žádný #fail!

Marketér Martin Charvát vede komunikaci vládního projektu digitalizace
