Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Týdeník Hrot poprvé vychází 11. května, propagují ho billboardy

„Nebát se a číst!“ zní slogan, kterým se venku i online propaguje nový ekonomický časopis.

Billboardová kampaň týdeníku Hrot

Billboardová kampaň týdeníku Hrot

Billboardová kampaň týdeníku Hrot

Billboardová kampaň týdeníku Hrot

V pondělí 11. května vychází první číslo týdeníku Hrot na papíře. Nový ekonomický časopis, jehož tým se zformoval po odchodu části redakce z týdeníku Euro vydavatelství Mladá fronta, bude prostřednictvím firmy Hrot vydávat společnost Touzimsky Publishing. Tu ovládá Jan Veverka, společně s ním do projektu investuje skupina jeho přátel, jak je označuje, jmenovitě Irena Valentová, Aleš ZázvorkaLucie BrešováOtakar ŠvorčíkPetr KozákJan Dostál. Dá se očekávat, že nový titul bude mít základní financování zajištěné na několik let, podle informací Médiáře je totiž Hrot pro investory „dlouhodobým projektem“.

Titulní strana 1. čísla týdeníku Hrot

Titulní strana 1. čísla týdeníku Hrot. Design dělá Studio Marvil

Pod značkou Hrot od konce března už funguje newsletter, v dubnu se pak přidal web TydenikHrot.cz. Tištěný Hrot se rozhodl nesoutěžit se stávajícími konkurenty cenou. Zatímco Euro se prodává za 48 Kč na vydání a Ekonom za 49 Kč, Hrot, který bude mít 60 stran, stojí 79 Kč. Jeho měsíční předplatné čtyř čísel se prodává za 280 Kč, měsíční elektronické za 240 Kč. Roční abonmá stojí 2.695 Kč, což je za 49 čísel, jedno tedy vyjde na 55 Kč. Vybrané texty redakce přebírá od týdeníku The Economist. Konkurenční Euro letos koncem března, tedy se startem aktivit Hrotu, ohlásilo spolupráci s deníkem The Financial Times.

Jedna z variant bannerů propagujících nový časopis

Jedna z variant bannerů propagujících nový časopis

Start projektu doprovází kampaň se sloganem Nebát se a číst! Je vidět na internetu na plochách systému Sklik a také venku na billboardech společnosti Czech Outdoor. Ta spadá pod skupinu BigBoard, v níž má hlavní investor časopisu Jan Veverka podíl.

Redakce týdeníku Hrot

Redakce týdeníku Hrot je složená z mužů, kteří odešli z Eura

Redakce sídlí v Seifertově 17 na Praze 3, naproti Vysoké škole ekonomické. Šéfredaktorem časopisu je Vadim Fojtík, zástupci šéfredaktora jsou Pavel Páral a Tomáš Jeník, šéfanalytikem je Miroslav Zámečník, šéfeditorem Ivo Čermák, art directorem Tomáš Novák, web řídí Jiří Holuša a redaktory jsou David Tramba, Petr Weikert, Jan Brož, Daniel Deyl, Václav Drchal a Jan Němec.

„Časopis se narodil do vyhrocené doby, a tím nemáme na mysli jen virovou pandemii. Pod tlakem jsou základní hodnoty, na kterých stojí západní společnost: svoboda jednotlivce, právo na soukromé vlastnictví, volný trh. My stojíme na straně všech, pro něž jsou tyto hodnoty důležité. Nenecháme si mluvit do obsahu a každému naložíme podle jeho zásluh,“ prohlašuje redakce v aktuálním newsletteru. „Redakci Hrotu tvoří zkušení novináři, kteří jsou schopni v současném informačním balastu najít podstatné a relevantní informace a nebojí se napsat svůj názor,“ tvrdí tým. Na Facebooku také prohlašuje: „Vymezujeme se i proti předchozímu působení v Euru.“

"Nečtete někde zbytečně?" Sedm let starý slogan týdeníku Agenda si teď "půjčil" Hrot

„Nečtete někde zbytečně?“ Sedm let starý slogan týdeníku Agenda si teď „půjčil“ Hrot