Týdeník Naše rodina změnil vydavatele i podobu

Časopis, který poprvé vyšel v roce 1968, nadále v obsahu nabízí křesťanský pohled na svět.

Titulní strana aktuálního vydání týdeníku Naše rodina

Titulní strana aktuálního vydání týdeníku Naše rodina

Tradiční rodinný týdeník Naše rodina přichází s celkovou změnou grafického zpracování a úpravou obsahu. Připravil ho nový redakční tým pod vedením šéfredaktorky Marcely Kohoutové. Děje se tak poté, co loni na podzim získal časopis nového vydavatele. Je jím firma Nakladatelství Naše rodina, kterou napůl vlastní Pavel Mészáros a Eva Filipová.

Týdeník Naše rodina vychází už od roku 1968, kdy byl založen na protest proti sovětské okupaci. Od 90. let časopis léta vydával František Talián. Současní vydavatelé titul koupili od jeho syna Tomáše.

„K týdeníku Naše rodina jsme měli řekněme jistý citový vztah, už proto, že šlo o ryze český časopis s dlouhou tradicí. K jeho koupi jsme se rozhodli v září 2020, tedy v době, kdy šlo o jeho bytí či nebytí po 52 letech existence na trhu,“ přibližuje jeden z nových majitelů Pavel Mészáros.

„Když bývalý vydavatel připustil i možnost ukončení jeho vydávání, zariskovali jsme a převzali časopis, který tehdy už léta žil z podstaty, s vědomím, že z něj chceme udělat týdeník odpovídající soudobým čtenářským potřebám, ale který bude i nadále stát na serióznosti a vztahu ke křesťanským hodnotám. Díky tomu získal novou tvář, širší náplň a hlavně zůstal i nadále ryze český,“ doplňuje Mészáros.

Nový vydavatel vychází z předpokladu, že každá rodina zahrnuje aspoň tři generace a každá z nich by si měla v časopisu najít to své čtení: „Naše rodina chce být i nadále solidním rodinným časopisem, určeným všem čtenářům, kteří se nehoní za plytkými tématy a uměle vytvořenými senzacemi, ale jde jim o mnohem víc. Dokáže oslovit typickou českou rodinu, která vyznává určité hodnoty, a chce se kromě pobavení také něco dozvědět. Narozdíl od jiných časopisů zároveň nabízíme i křesťanský pohled na svět, protože mnoho našich čtenářů je duchovně založených a věřících.“

S modernější grafikou se po několika desítkách let změnilo také logo, které reflektuje to historicky první. V obsahu přibyly nové rubriky jako Retro okénko, Historické milníky, Tajemno, Víra věda lidé, Životy slavných a také psychologická poradna, v níž Jan Cimický odpovídá na dotazy čtenářů. 

„Ke změnám a přizpůsobení Naší rodiny nové době jsem přistupovala s velkou pokorou a úctou, protože si časopis pamatuji z dětství, kdy ho četla moje babička,“ podotýká šéfredaktorka Marcela Kohoutová. „Věřím, že časopis má na to, aby se stal oblíbeným časopisem všech generací, a proto chceme v budoucnu zavést také stránky pro děti,“ plánuje.

Marcela Kohoutová, šéfredaktorka týdeníku Naše rodina

Marcela Kohoutová, šéfredaktorka týdeníku Naše rodina