
Týdeník Rozhlas se loni ukázal v nové podobě
Veřejnoprávní Český rozhlas přestane po 99 letech vydávat magazín Týdeník Rozhlas. Na dnešním zasedání Rady Českého rozhlasu to oznámil generální ředitel René Zavoral, podle něhož provoz není ekonomicky udržitelný. Magazín existoval s tuzemským rozhlasem prakticky od jeho začátku, poprvé vyšel v září 1923. Poslední číslo vyjde na konci června.
„Pod vedením Milana Šefla jsme Týdeník Rozhlas dostali do podoby moderního časopisu, nicméně ekonomika je neúprosná. Dnes už to je bohužel neživotaschopný projekt. Počet předplatitelů se rok od roku snižoval, potěšující nebyl ani prodej na stáncích,“ řekl Zavoral. Některá témata, jež se v týdeníku objevovala, podle něj přejdou na rozhlasový web.
Týdeník vydával Radioservis, dceřiná společnost Českého rozhlasu, pod jejíž hlavičkou veřejnoprávní instituce prodává záznamy rozhlasových her či audioknihy. Součástí magazínu je i týdenní program stanic rozhlasu.
Radioservis se snažil průběžně situaci řešit zkvalitňováním obsahu, částečným zdražováním a také změnou vizuálního pojetí. Grafickou proměnou prošel časopis naposledy loni na jaře, jedno číslo teď stojí 32 Kč. „Celospolečenská ekonomická situace spojená s covidem, celková situace na trhu tištěných médií a v neposlední řadě krize způsobená konfliktem na Ukrajině, všechny tyto kroky zmařily,“ uvedl Radioservis.
Podoba časopisu se mnohokrát měnila. Prvorepublikový Radiojournal s titulními fotografiemi Adiny Mandlové nebo Vlasty Buriana vystřídal poválečný věstník Náš rozhlas, v padesátých letech vycházel časopis pod názvem Československý rozhlas a televise, od 70. let už jen jako Rozhlas. S barevnou obálkou se Týdeník Rozhlas představil poprvé v roce 1998, novinový formát nahradil roku 2007 obvyklý formát časopisu A4.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
