Nejstarší tuzemský časopis o reklamě a médiích Strategie změní periodicitu. Týdeník existující od roku 1993 se vydavateli, společnosti Mladá fronta, poslední dobou v tištěné podobě nevyplácí, proto bude od začátku příštího roku vycházet na papíře jen jednou za měsíc.
Podle informací Médiáře by jednou za čtyři týdny mělo vyjít o poznání tlustší číslo, než dosavadní týdeník. Minimálně čtyři redaktoři - zhruba polovina týmu - už obdrželi výpověď dobíhající s koncem roku. Redakce také údajně odhlásila odběr dat o mediálním trhu, která tvoří jednu z výraznějších položek jejího rozpočtu.
Zbylí redaktoři by měli kromě tištěného měsíčníku plnit web Strategie tematicky zaměřený na média a marketingovou komunikaci. Ten nyní vydavatelství Mladá fronta zařazuje jako jednu ze sekcí pod zpravodajský server svého bezplatného ekonomického deníku E15.
Konec Strategie coby týdeníku potěší šéfredaktora konkurenčního B2B měsíčníku Marketing & Media (vydává Economia) Daniela Köppla. Právě oddělením od Strategie několik let po jejím startu nový časopis vznikl, pod Köpplovou taktovkou. Jejich dosavadní soupeření bylo o to prestižnější.
Šéfredaktorem Strategie je od letošního ledna Jan Müller, předtím dlouholetý vedoucí přílohy Pátek Lidových novin. Z LN odešel po příchodu jejich nového výkonného ředitele Dalibora Balšínka, stihl ale ještě spolupracovat na lifestylové příloze Esprit, nosiči luxusnější inzerce. Autorem projektu byl v tiráži uváděn Balšínek.
Espritu Lidových novin (vydává MAFRA) nyní podobným časopisem konkuruje právě Mladá fronta, pod Müllerovým vedením totiž rozjela podobný titul, měsíčník Zen. Müller šéfuje také dalšímu novému měsíčníku Mladé fronty Právo & byznys, ten poprvé vychází v listopadu.