Vydavatelství Springwinter přináší na český trh nový časopis Foto s podtitulem Časopis pro všechny fotografy. V tomto duchu se soustředí na oslovení široké skupiny všech zájemců o fotografii i fotografickou techniku. Obzvláště se přitom zaměřuje na náročnější čtenáře, kteří nyní po zániku několika jiných seriózních fotografických magazínů nenalézají v dostupných titulech na českém časopiseckém trhu jejich adekvátní alternativu.
Časopis Foto, jehož první číslo vychází 4. dubna 2012, nabídne desetkrát ročně 100 stran na kvalitním papíře, který umožní vyniknout prvotřídním fotografiím od nejlepších světových i českých autorů. Významnou součástí obsahu budou také recenze nejzajímavějších novinek fotografické techniky a rubrika „fotoškola“ s praktickými radami a návody, jak vytvářet jedinečné fotografie.
Manažer projektu Jan Homola má ambice učinit z časopisu Foto jedničku mezi fotografickými tituly na českém trhu: „Ačkoliv jsme až doposud nerealizovali žádnou jinou formu podpůrné propagační kampaně než na Facebooku, už nyní registrujeme také řádově stovky objednávek na roční předplatné.“
Cílem vydavatele je získat do konce roku 3.000 předplatitelů a při celkovém tištěném nákladu 10.000 kusů na jedno číslo udržovat remitendu z volného prodeje pod 40 %.
Jednatel vydavatelství Springwinter Josef Hnojil věří, že se časopis Foto stane zajímavým také pro široké spektrum inzerentů: „Při průzkumu trhu, který předcházel realizaci našeho projektu, jsme zjistili, že vlivem ekonomické recese během několika posledních let došlo k radikálnímu snížení cen tištěné inzerce ve fotografických titulech na až neúnosně nízkou mez. Nacházíme se v situaci, kdy reálné ceny, za něž je inzerce do časopisů prodávána, představují pouhý zlomek cen uváděných v oficiálních cenících. Nabídku jsme podle toho zohlednili – při realizaci inzertních kampaní navíc nabízíme flexibilitu.“
Šéfredaktorem časopisu byl jmenován Tomáš Hliva, který do Springwinteru přešel z časopisu Digifoto, kde pracoval v posledních šesti letech. Redakci časopisu Foto tvoří pod jeho vedením zkušený autorský tým profesionálních fotografů a uznávaných fotografických teoretiků.
Autoři časopisu při jeho rozjezdu i další existenci spatřují velký – a dosud nevyužitý – potenciál, plynoucí ze spolupráce s komunitami, kluby, asociacemi, a také jednotlivci, jež spojuje zájem o fotografii a fotografickou techniku. V úzké návaznosti na web a sociální sítě by tak měla vzniknout informační platforma, poskytující mediální zázemí celé české fotografické obci.
Firma Springwinter se zabývá vydavatelskou činností od roku 2007. Svůj úspěch staví na dlouholetých zkušenostech v publikování odborných médií a profesionální žurnalistice. Se svými časopisy a weby se zaměřuje na široké spektrum čtenářů. Nabídku odborných B2B titulů Caxmix, PLM News a GeoBusiness v roce 2012 doplňuje svým prvním B2C časopisem Foto.