Na území středočeských Čestlic a Průhonic vznikne největší maloobchodní zóna za posledních deset let, velikostí dosáhne 39 hektarů. Stavba je rozdělená na dvě etapy. První etapa o 19 hektarech je připravena k výstavbě na jaro příštího roku 2018. Kdy dojde k výstavbě druhé etapy, zatím není specifikováno. Komerční projekt se bude rozkládat dálnice D1 ve směru na Brno a bude napojen na exity E6 a E8. Celková investice do projektu vyjde na 1,5 miliardy Kč.
„První obchody v komerční zóně otevřou už příští rok. První etapa je již prodána. Ve druhé etapě jsou ještě poslední dva pozemky neobsazené. Umístíme zde značky, které v této lokalitě nebyly doposud zastoupeny,“ řekl ředitel developerské firmy CBE Development Jakub Andrle. O jaké obchody se bude jednat, nechce developer prozradit. „Obchodníci budou mít vše kompletně připraveno, což se v současnosti na trhu velmi cení. Hotové jsou sítě, přípojky na pozemky i komunikace. Celý projekt navíc klade důraz na nadstandardní množství zeleně a inovativní řešení retence vody,“ doplnil.
Investorem projektu je firma Domo Development, která sdružuje skupinu privátních investorů, druhým investorem je PSJ Investors. Řízením projektu je pověřen developer CBE Development, který rovněž zajišťuje akvizice a povolovací řízení. Stavební odnož firmy PSJ provedla stavební práce na infrastruktuře.
Pro Čestlice postavil developer protihlukové stěny za téměř 10 milionů Kč i retenční nádrže za 42 milionů Kč, přispěl také na modernizaci čističky. „Investor poskytl obci příspěvek i na její rozvoj a umožnil výstavbu nové tělocvičny. Peníze zbyly také na rozšíření kapacity základní školy. Investor dokončil i protihlukové stěny a rozsáhlé protipovodňové opatření. Obec Čestlice by na tato opatření neměla peníze,“ konstatoval starosta Čestlic Petr Šachl.
Naproti novému projektu přes dálnici D1 stojí obchodní zóna Čestlice, jejíž součástí je například bazénový komplex Aquapalace Praha, Bauhaus nebo hypermarket Albert. Plochou přesahuje 100.000 metrů čtverečních.
„Vznik nové obchodní zóny v Čestlicích je přirozeným rozvojem tohoto území, jelikož zóna na protější straně již nemá kam růst a je rozvíjena převážně přestavbami či úpravami stávajících budov. Nově vznikající rozvojové území je umístěno ve výhodné a dobře zavedené lokalitě s výbornou dopravní dostupností a obrovskou rozlohou nejen pro maloobchodní výstavbu. V takovém rozsahu naposledy vznikala právě protější zóna v roce 1997,“ komentoval pro Retailek Jiří Kristek, který je v poradenské firmě Cushman & Wakefield partnerem a šéfem retail warehousingu. „Rozvoj svědčí o tom, že poptávka operátorů po nových prodejnách je velká a atraktivita existující zóny je významná v celopražském kontextu. Především pro velkoformátové prodejny a prodejce doplňkového a specializovaného zboží typu zahradní technika bude zóna ideální. Nicméně nové území může také přilákat autosalony, různé showroomy a další zájemce,“ dodal Kristek.