Czech Outdoor ze skupiny BigMedia odstranila všechny své nelegální billboardy z okolí dálnic, šlo o 663 poutačů. ČTK to sdělil mluvčí Svazu provozovatelů venkovní reklamy Lukáš Váňa, ministerstvo dopravy informaci potvrdilo. Firma Czech Outdoor je největším členem svazu. V srpnu se zavázala k odstranění všech svých poutačů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy do konce září. Tehdy jí zbývalo odstranit přes 180 nosičů.
V ochranném pásmu dálnic ale zůstává i po 13 měsících platnosti zákazu přes 600 reklamních zařízení ostatních provozovatelů. Stovky zakázaných poutačů dál stojí i v okolí silnic první třídy.
Podle ministerstva se někteří provozovatelé vyhýbají komunikaci a nelegální billboardy dále provozují. Jako příklad ministr dopravy za ANO Dan Ťok v srpnu jmenoval firmu A.C.E. Media, která má sídlo v USA. Ministerstvo jí zaslalo výzvu k odstranění sedmi billboardů, nyní čeká na doručení výzvy. Podle mluvčí ministerstva Lenky Rezkové podnikne úřad další kroky k odstranění až po uplynutí zákonných lhůt, které musí provozovatel dostat. Situaci okolo billboardů americké firmy ovšem komplikuje skutečnost, že jsou na soukromém pozemku několika vlastníků.
Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od loňského září. Majitelům reklamních ploch nařizuje jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Silničáři před rokem napočítali zhruba 3.000 nelegálních poutačů.
Czech Outdoor loni na svých reklamních nosičích vyvěsil státní vlajku. Podle společnosti to byla forma protestu vůči postupu státu. Nyní firma čeká na rozhodnutí Ústavního soudu, ke kterému se obrátila skupina 17 senátorů s návrhem příslušnou část novely zákona o pozemních komunikacích zrušit. Podaná ústavní stížnost je podle provozovatelů billboardů rovněž důvodem, proč dosud mnozí s odstraňováním billboardů otáleli.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
