Už podruhé se pod křídly pražského vývojářského studia Synetech odehrála obnovená soutěž aplikací AppParade, která opět zaplnila halu Uprostřed v pražském Vnitroblocku. Na místě bylo přes 250 diváků, kteří spolu s odbornou porotou rozhodovali o nejlepší aplikaci. Tématem byl tentokrát návrat uživatelů, tedy re-engagement, přihlášené aplikace samozřejmě musely rovněž být kvalitní a smysluplné.
„Pokaždé rád vidím talentované lidi, kteří přicházejí s tak smysluplnými projekty a to, že je ještě dokáží dotáhnout do nějaké technické verze za tak krátkou dobu v jednom nebo ve dvou lidech, to mi přijde super. Takže myslím, že víc lidí by mělo sledovat AppParade jako krásný balanc všem fake news a negativním zprávám,“ podotkl jeden ze členů poroty Milan Formánek z Red Bull Media House.
Také tentokrát do finálového večera postoupilo 10 aplikací, přičemž téměř každá šla na vracení uživatelů jinak. Někdo používal gamifikaci, jiní se soustředili na kvalitní obsah a nechyběly ani klasické push notifikace. Jak se ale ukázalo, ty by spíš měly řešit problémy a být naučné než poučné. A různorodá byla i škála témat, od život zachraňujícího CF Hero přes dobrodružné Horobraní až po fitness aplikace Fitify a Aktivně a zdravě či třeba seriálového průvodce Filmtoro.
Odborná porota ve složení Jan Řežáb (Socialbakers a Time is Ltd.), Lubo Smid (Strv), Milan Formánek (Red Bull Media House), Martin Vápeník (Up21) a Vratislav Zima (Synetech) nakonec rozhodla, že nejzajímavěji si s tématem re-engagementu poradila aplikace Fitify Workouts & Plans, původně koncipovaná jako návod pro cvičení s foam rollerem, dnes dotažená do formy komplexního fitness plánu a motivující re-engagementem ke zdravému životnímu stylu. Čestné uznání si pak zasloužila platforma digitálních komixů Nanits. Vítězný double za nejlepší aplikaci podle diváků i nejpřínosnější přihlášený projekt podle Creative Docku, jednoho z partnerů akce, pak bralo Nesnězeno, které ukázalo, že dobrý nápad, sleva a hlad jsou nejlepším re-engagementem. Aplikace totiž upozorňuje na slevy v restauracích před zavírací dobou a tím pádem pomáhá bojovat s plýtváním.
Nejlepší aplikace podle diváků
Kliknutím na odkaz si přečtete o každé z aplikací víc
„Ani nevím, nakolik je engagement důležitá věc. V minulosti se řešilo mobile first, content first… Už pár let jsem přesvědčen, že klíčové je human first, a proto jsem rád, že to tady v aplikacích bylo cítit víc než téma engagementu – mít smysl. Když máte smysluplný projekt, je to ten základní stavební kámen. Aplikace je jen prostředek, jak se dostat k lidem. Člověk by neměl ulítnout na technikáliích, ale mít dobrou myšlenku,“ míní Milan Formánek.

AppParade znovu uspořádala firma Synetech v čele s Vratislavem Zimou. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House
Příští AppParade, s pořadovým číslem 33, se odehraje letos na podzim. „Přál bych jí víc lidí mimo scénu,“ říká porotce Milan Formánek. „Dnes jsem se bavil s lidmi, kteří byli poprvé na akci tohoto typu, aplikace moc neznají a říkali, že je to bavilo a že byli sami překvapení, že dokázali celou dobu pozorně poslouchat a dávalo jim to smysl. A že pojmy digitalizace, technologie, průmysl 4.0 a ostatní buzzwords, které kolem krouží, nejsou nic složitého, vzdáleného, neuchopitelného. Kolem je spousta lidí jako jsme my, kteří si řekli, že je něco super myšlenka a pojďme k ní udělat appku. A za pár týdnů se jí naučili naprogramovat. A to je skvělé!“

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
