U diváků AppParade 32 vyhrálo Nesnězeno, u poroty Fitify

Motivace je nejlepší re-engagement, ukázala další soutěžní přehlídka mobilních aplikací.

Jakub Henni a Michaela Gregorová vyhráli u diváků s aplikací Nesnězeno. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Jakub Henni a Michaela Gregorová vyhráli u diváků s aplikací Nesnězeno, vlevo Vratislav Zima ze Synetechu. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Jakub Henni a Michaela Gregorová prezentují Nesnězeno. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Jakub Henni a Michaela Gregorová prezentují Nesnězeno. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Porotě se nejvíc líbila Fitify Martina Mazance. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Porotě se nejvíc líbila Fitify Martina Mazance. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

AppParade 32 zaplnila halu Uprostřed pražského Vnitroblocku. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

AppParade 32 zaplnila halu Uprostřed pražského Vnitroblocku. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

S přednáškou o re-engagementu vystoupil Josef Holý z MSD, zamýšlel se nad psychologickým aspektem a etikou push notifikací. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

S přednáškou o re-engagementu vystoupil Josef Holý z MSD, zamýšlel se nad psychologickým aspektem a etikou push notifikací. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Zóna Synetech AR umožnila přes mobil rozpohybovat obrázky na stěnách. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Zóna Synetech AR umožnila přes mobil rozpohybovat obrázky na stěnách. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

AppParade 32. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Hlasovalo se přes speciální aplikaci. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Hlasovalo se přes speciální aplikaci. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Hlasovalo se přes speciální aplikaci. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Už podruhé se pod křídly pražského vývojářského studia Synetech odehrála obnovená soutěž aplikací AppParade, která opět zaplnila halu Uprostřed v pražském Vnitroblocku. Na místě bylo přes 250 diváků, kteří spolu s odbornou porotou rozhodovali o nejlepší aplikaci. Tématem byl tentokrát návrat uživatelů, tedy re-engagement, přihlášené aplikace samozřejmě musely rovněž být kvalitní a smysluplné.

„Pokaždé rád vidím talentované lidi, kteří přicházejí s tak smysluplnými projekty a to, že je ještě dokáží dotáhnout do nějaké technické verze za tak krátkou dobu v jednom nebo ve dvou lidech, to mi přijde super. Takže myslím, že víc lidí by mělo sledovat AppParade jako krásný balanc všem fake news a negativním zprávám,“ podotkl jeden ze členů poroty Milan Formánek z Red Bull Media House.

V porotě zasedl i Milan Formánek. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

V porotě zasedl i Milan Formánek. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Také tentokrát do finálového večera postoupilo 10 aplikací, přičemž téměř každá šla na vracení uživatelů jinak. Někdo používal gamifikaci, jiní se soustředili na kvalitní obsah a nechyběly ani klasické push notifikace. Jak se ale ukázalo, ty by spíš měly řešit problémy a být naučné než poučné. A různorodá byla i škála témat, od život zachraňujícího CF Hero přes dobrodružné Horobraní až po fitness aplikace FitifyAktivně a zdravě či třeba seriálového průvodce Filmtoro.

Odborná porota ve složení Jan Řežáb (Socialbakers a Time is Ltd.), Lubo Smid (Strv), Milan Formánek (Red Bull Media House), Martin Vápeník (Up21) a Vratislav Zima (Synetech) nakonec rozhodla, že nejzajímavěji si s tématem re-engagementu poradila aplikace Fitify Workouts & Plans, původně koncipovaná jako návod pro cvičení s foam rollerem, dnes dotažená do formy komplexního fitness plánu a motivující re-engagementem ke zdravému životnímu stylu. Čestné uznání si pak zasloužila platforma digitálních komixů Nanits. Vítězný double za nejlepší aplikaci podle diváků i nejpřínosnější přihlášený projekt podle Creative Docku, jednoho z partnerů akce, pak bralo Nesnězeno, které ukázalo, že dobrý nápad, sleva a hlad jsou nejlepším re-engagementem. Aplikace totiž upozorňuje na slevy v restauracích před zavírací dobou a tím pádem pomáhá bojovat s plýtváním.

Nejlepší aplikace podle diváků

Kliknutím na odkaz si přečtete o každé z aplikací víc

  1. Nesnězeno
  2. Fitify Workouts & Plans
  3. CF Hero
  4. Horobraní
  5. Filmtoro
  6. Storki: chat fiction příběhy
  7. Cerebro: přijímačky a medicína
  8. Aktivně a zdravě
  9. Nanits
  10. Kiwi.com

„Ani nevím, nakolik je engagement důležitá věc. V minulosti se řešilo mobile first, content first… Už pár let jsem přesvědčen, že klíčové je human first, a proto jsem rád, že to tady v aplikacích bylo cítit víc než téma engagementu – mít smysl. Když máte smysluplný projekt, je to ten základní stavební kámen. Aplikace je jen prostředek, jak se dostat k lidem. Člověk by neměl ulítnout na technikáliích, ale mít dobrou myšlenku,“ míní Milan Formánek.

Porotě předsedal Lubo Smid z Strv. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Porotě předsedal Lubo Smid z Strv. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

AppParade znovu uspořádala firma Synetech v čele s Vratislavem Zimou. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

AppParade znovu uspořádala firma Synetech v čele s Vratislavem Zimou. Foto: Lukáš Wagneter, Red Bull Media House

Příští AppParade, s pořadovým číslem 33, se odehraje letos na podzim. „Přál bych jí víc lidí mimo scénu,“ říká porotce Milan Formánek. „Dnes jsem se bavil s lidmi, kteří byli poprvé na akci tohoto typu, aplikace moc neznají a říkali, že je to bavilo a že byli sami překvapení, že dokázali celou dobu pozorně poslouchat a dávalo jim to smysl. A že pojmy digitalizace, technologie, průmysl 4.0 a ostatní buzzwords, které kolem krouží, nejsou nic složitého, vzdáleného, neuchopitelného. Kolem je spousta lidí jako jsme my, kteří si řekli, že je něco super myšlenka a pojďme k ní udělat appku. A za pár týdnů se jí naučili naprogramovat. A to je skvělé!“