„U kampaně CzechTourismu i husí kůže byla“

U reklamních katů vítězí práce WMC pro CzechTourism připomínající sto let republiky. Následuje „neskutečný“ Kingswood od Addictu. Marta Kubišová v reklamě příliš nezaujala.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 21. týden 2018

  1. WMC Grey: Neměnil/a bych (49 %) 
    značka, klient: CzechTourism
  2. Addict: Neskutečný (47 %)
    značka: Kingswood, klient: Plzeňský Prazdroj
  3. Yinachi: Nejste na to sami (42 %)
    značka, klient: Rohlik.cz
  4. Etnetera Motion: Prožitek osvěžující chuti (27 %)
    značka: Lipton Ice Tea, klient: PepsiCo
  5. VDN Promo: Energo Reality (18 %)
    značka, klient: Energo Reality

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Osobnosti slaví společné století (49 %)

CzechTourism pro oslavy stého výročí od založení samostatného Československa přichystal jednotnou marketingovou koncepci a kampaň, která odstartovala 2. května. Připravil jednotný marketingový koncept a logo, zajistil přípravu audio a videospotů, které budou ke zhlédnutí v televizi, rozhlase, na online kanálech a sociálních sítích. Agentura zároveň připravila webovou prezentaci oslav na adrese www.spolecnestoleti.cz, kde jsou k nalezení historické milníky Česka a Slovenska i oficiální akce, které budou připraveny během roku 2018 ve všech regionech. Interaktivní obsah bude připraven nejen pro návštěvníky webových stránek, ale i pro uživatele bezplatné aplikace. Kampaň vznikla pro Česko a Slovensko a následně se bude prezentovat nejen v okolních zemích (Polsko, Německo, Francie), ale také v Rusku, USA či Velké Británii. 

 „V rámci tohoto meziresortního projektu bylo úkolem CzechTourism připravit jednotnou vizuální i obsahovou komunikaci všech subjektů zapojených do oslav. Cílem kampaně s výzvou „oslavme společné století“ je poté vzbudit v Češích i Slovácích národní hrdost a sounáležitost, ale nikoliv patetickým nebo podbízivým způsobem. Tvářemi kampaně jsou významné české a slovenské osobnosti, jejichž profesní či osobní život je spjat s Českou i Slovenskou republikou. Využití konceptu žijících osobností namísto odkazu na historické osobnosti století jsme zvolili na základě odborného výzkumu, který jsme si před samotným zpracováním zadali,“ představila ideu kampaně ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

Symbolem připravené marketingové kampaně jsou české a slovenské vlajky namalované na tvářích s dovětkem Neměnil/a bych Neměnil/s by som. Tvářemi kampaně jsou například fotbalista Antonín Panenka, herečka Emília Vašáryová, kardiochirurg Jan Pirk, modelka Taťána Gregor Brzobohatá, generálmajor vv Emil Boček nebo herci Viktor PreissTáňa Pauhofová, kteří jsou zároveň hlavními aktéry připravovaného televizního a radio spotu. Výběr jednotlivých osobností vznikl na základě širší diskuzní platformy jednotlivých resortů zapojených do letošních oslav.

Já bych chtěl Československo zpátky. Trochu se mi po těch drevokocůrech stýská. Pěkný. Akorát úplně neberu slogan Neměnil bych. V souvislosti s rozpadem federace může mít víc nechtěných významů.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Ježiši Táňa, jak je tam Táňa....ale ono je to vážně dobré a ne, že se to nedalo pokazit. Dalo.
Pavel Jechort

Spoty s osobnostmi s vlajkami na tvářích jsou poněkud předvídatelné a zbytečně patetické (nebo rovnou zbytečné?). Naopak spot s dědou se mi moc líbí, je tam všeho tak akorát. Dokonce i husí kůže byla. Pěkné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vlajky na tváři jsou v kombinaci s Vltavou a vzletným voiceoverem bizár, snad nemají další osobnosti videa, jak tleskaj po přistání letadla. Naopak dlouhá verze, byť by pánovi bylo asi tak 110, je fajn podívaná.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Ta kampaň je mrtvá jako federace!
Vilém Rubeš

Nějak mám dojem, že se to dá udělat trochu monumentálněji. Těch 100 let by si to zasloužilo. Slogan „neměnil bych“ se v tom trochu ztrací. Je to škoda.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

2. Dřevěná loutka propaguje Kingswood (47 %)

Jablečný cider Kingswood zahájil novou reklamní kampaň. Natočil reklamní spot, kde je hlavní postavou dřevěná loutka z dílny Martina Peče. Ta se nejprve ve světě Kingswood postará o výrobu cideru a pak se změní ve svou vlastní živou předlohu – barmana, který čepuje cider připravený z různých odrůd nejšťavnatějších jablek. Styl natáčení v sobě kombinuje techniku stop-motion, při které jsou objekty mezi jednotlivými snímky ručně posouvány, s prvky klasického hraného filmu (live action) a makrozáběry produktu. Spot z dílny kreativní agentury Addict natáčela Stink Production, o postprodukci se postaralo studio UPP. Režii obstaral Daniel Bird. K vidění je na YouTube kanálu Kingswood.

Na televizní spot navazuje outdoorová kampaň, která bude pracovat s tzv. živým ciderem. Kampaň pak bude probíhat i na sociálních sítích. Součástí je i spolupráce s knihkupectvím Dobrovský. Každý čtenář zde totiž k nákupu knihy dostane cider Kingswood zdarma. Změn se dočkal i design obalů.

Od první vteřiny kvalitní práce. A slogan „Neskutečný“ je po dlouhé době něco, co obdivuju. Všechny palce nahoru.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Alespoň si drží vizuální identitu, ale výkřiky o pečlivém vybírání ovoce už musí dnes otravovat i psací stroje na stolech kreativců.
Pavel Jechort

Tady je nutné odlišit dvě věci - myšlenku a exekuci. To první jsme viděli už milionkrát - všichni pečlivě sbírají ta nejlepší a nejšťavnatější jablka, aby... atd. Exekuce je však mimořádně povedená.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Takhle, vizuálně je to super. Jestli je „neskutečný“ správný přívlastek u nápoje, u kterýho se řeší kvalita a původ surovin, ať rozsoudí Bůh. Nebo stratégové.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Je to celé tak neskutečně líbivé a šťavnaté, že odpouštím i neskutečně nepřirozené úsměvy mladých a krásných lidí v závěru spotu.
Kamila Tehranian (Renegadz)

Tolik práce - a proč vlastně? Je neskutečně dobrý. To je argument jak noha.
Vilém Rubeš

Ono je v této kategorii těžké hledat nějaký zásadní produktový diferenciátor, ale Kingswood to řeší moc pěknou art direkcí. Klidně by to šlo i bez toho přechodu do reálného světa na konci.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

3. Rohlik.cz vyzývá ke zpětné vazbě (42 %)

Internetový supermarket Rohlik.cz spustil v druhé polovině května novou kampaň, kterou pro něj připravilo kreativní obsahové studio Yinachi. Hlavním cílem je představit Rohlik.cz jako službu, která je postavena na jedinečných vztazích se zákazníky. Objeví se v pražských a brněnských ulicích, na projíždějících autech „Rohlíku“, na velkých prémiových plachtách i na nákupních taškách. Kampaň byla zahájena personifikovaným dopisem, který vyzval zákazníky, ať napíšou, co je těší a co trápí. Bude doručen do domů až 120.000 zákazníků Rohlik.cz. Odpovědi budou vyhodnoceny a promítnou se do fungování služby.

„Chceme, aby zákazníci věděli, že na nakupování, domácnost a péči o rodinu nejsou sami. Aby věděli, že na nás se můžou spolehnout, že jsme lidská služba, a ne jen supermarket. Proto vznikla i nová kampaň,“ uvedl Tomáš Čupr, zakladatel a šéf Rohlíku. Základ kampaně tvoří reálná zpětná vazba od zákazníků, její autoři při tvorbě vycházeli z dopisů od zákazníků nebo z jejich komentářů na sociálních sítích. „Každý zákaznický komentář vidí všichni zaměstnanci Rohlíku, protože svítí na tabuli na zdi, kterou mají na očích,“ uvedl Ondřej Roček, ředitel Yinachi. Aby vše bylo skutečné, role v kampani ztvárnili kromě herců také zákazníci a zaměstnanci Rohlik.cz.

Je hezký si přiznat, že nejste supermani. Odpouštím i ten shnilej citron, co jste mi včera přivezli.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Plus za sebekritiku, minus za šedovlasého známého herce kazícího dojem z výroků „opravdových“ klientů a čuprové čechrání peří. Slovo „čekáte“ bych na vizuály nedával, protože přesně to se mi vždycky vybaví.
Pavel Jechort

Vizuály se mi moc líbí, ale ten spot - počkat, co jsem to sakra právě viděla? Tohle je Rohlík, dravec ve světě online nakupování? Prý „čupr nákup.“ No tedy, směji se, ale s bolestí v očích.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tohle nestojí ani za zlámanej rohlík. Chvíli si myslím, že já jsem kurýr a říkaj to mně, chvíli zas ne. Chvíli se chválí, chvíli si do sebe nechaj kopnout, ale jen tak maličko, skoro korporátně. Přitom všichni víme, jak vypadaj reálný komentáře na Facebooku. Takže jediný body dávám kopíkovi za Čupr nákup.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Určitě posun v komunikaci Rohlik.cz. A k lepšímu. Podoba outdoor reklamy je navíc vizuálně velmi příjemná.
Kamila Tehranian (Renegadz)

Vlhký sen zadavatelův. Reklama, kde vám spotřebitelé poděkují. Sněte dál.
Vilém Rubeš

Tohle je zajímavé. Líbí se mi, že se v kampani nahlas říká „čteme vaše komentáře“ a pracuje se zákazníky takovým přirozeným, ale zároveň ne trapným způsobem. Produkčně palec nahoru, je to docela hravé. Ale za co teda dávám palec dolu je, „Čupr nákup“. Zbytečné leštění ega - běžného zákazníka tohle vůbec nemůže zajímat.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

4. Vica Kerekes v reklamě na ledový čaj (27 %)

Lipton Ice Tea uvedl na trh nový ledový čaj Matcha. Kampaň uvádějící novou produktovou řadu, kterou připravila Etnetera Motion, vychází z filozofie Japonska, odkud Matcha pochází. Agentura postavila komunikační linku na soustředěném vnímání chuti a momentu. Ambasadorkou nové produktové řady je herečka Vica Kerekes. Ta si zahrála i ve videospotu pro digitál (YouTube a Facebook), který navazuje na televizní reklamu. Další část kampaně proběhne na Facebooku a Instagramu a je doplněna o spolupráci s dalšími influencery. Kampaň poběží do půlky června.

Takové popisné, že? No, ještě že je tam ta Vica. A v červených šatech k tomu. To je jedinej prožitek z tohoto spotu.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Jsem v zenu, tak sláva. Ale jinak tam nebylo nic, co by překvapilo. Ještě že Vica.
Pavel Jechort

„Vica Kerekes přistupuje k životu způsobem, který je inspirující,“ zní vyjádření tvůrců kampaně. Člověk se tedy pochopitelně těší na nějakou inspiraci. Spot mu však nabídne zrychlené šaliny a zástupy lidí na Náměstí republiky, do toho přízračně vyretušovaná Kerekes v červených šatech sugestivně deklamuje největší fráze našeho byznysu. Poté se video přehoupne do napůl kreslených scén, ve kterém si herečka máchá nohy v potoce nebo medituje. A svěřuje se nám, že by chtěla „žít tak, aby si přála žít znovu.“ Já po zhlédnutí této reklamy ani moc žít nechci.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Doporučuju si ty videa pouštět jako lidi na Facebooku, bez zvuku a s titulkama. Pak mimo jiné pochopíte, že to není Lipton Much Ice Tea.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Dalo by se komentovat z mnoha úhlů, vybírám si ten environmentální. Celým světem rezonuje kampaň Planet or Plastic a značka Lipton pokládá do trávy plastovou lahev...
Kamila Tehranian (Renegadz)

Konečně! Trpěl jsem jako zvíře, že Lipton ještě neměl ambasadorku značky. Už ji má, hurá! A obsadili hned celou ambasádu jedné reklamní země. Jmenuje se Banál.
Vilém Rubeš

Trochu jsem se lekl. Vica je ve spotu bílá jak stěna. Kontrast města a zeleně asi zafunguje, ale bude si někdo pamatovat Lipton brand? Nemyslím si.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

5. Marta Kubišová se objevila v reklamě (18 %)

Marta Kubišová pro ENERGON reality

Společnosti ENERGON reality bylo velkou ctí být partnerem posledního turné paní Marty Kubišové. Jsme moc rádi, že naše spolupráce pokračuje i nadále.ENERGON reality – Vaše energie v realitách a hrdý partner Marty Kubišové.

Zveřejnil(a) ENERGON reality dne 11. květen 2018

 

Zpěvačka Marta Kubišová se poprvé v kariéře objevila v televizní reklamě. Vystupuje ve spotu propagující realitní kancelář Energon reality, který připravila VDN Promo. Natáčel se loni v listopadu na Dobříši. „Nabídek na reklamu jsem měla spoustu, ale vždy jsem s díky zdvořile odmítala. Dostala jsem třeba nabídku na reklamu na sýr, kde jsem měla zpívat: ‚Ať sýr dál zůstává s touto krajinou...‘ To jsem prostě nemohla udělat. Tato reklama byla však pro společnost a člověka, který významně podpořil mé poslední turné Marta Naposledy. Proto jsem se rozhodla vyhovět a reklamu jsem natočila. Agentura VDN Promo vymyslela scénář, který se mi zamlouval a nepřišel mi reklamně kýčovitý. Navíc jsem si zahrála s krásným pejskem Merlinem, který byl během natáčení moc hodný a trpělivý,“ popsala Kubišová.

Bylo by hodně nespravedlivý tohle odsoudit. Je to naopak nesmírně autentický. I ty odpovědi v článku.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tohle mi odpálilo reklamní dekl. Zacházet s Martou Kubišovou tímto stylem je svatokrádež, beze srandy.
Pavel Jechort

To je tak depresivní, šedivé a beznadějné, že nepomůže ani ten labrador. Ale počkat, vždyť on je taky strašně smutný. Děcka, come on.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Mně je normálně líto tohle hodnotit. Paní Marta si nezasloužila hrát v reklamě evidentně natočený regionální televizí z Bystřice pod Pernštejnem.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Nechávám bez komentáře, vzhledem k úctě k paní Martě.
Kamila Tehranian (Renegadz)

Marta Kubišová filozofuje o stáří - a pak je tam nějaké logo. Jdu si pro Opodeldok.
Vilém Rubeš

Bože můj...jestli bylo cílem, abych měl z toho spotu depresi, tak se to povedlo. Smutné je to dvojnásob, když se k tomu propůjčila taková osobnost, jako Marta Kubišová. A co mi to říká o té firmě nebo její nabídce?! Čistá nula (poprvé).
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.