Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

U „malých“ televizí tráví čeští diváci už třetinu svého času před obrazovkou

Polovina televizních inzerentů dává peníze taky na tematické stanice, mimo ČT1, ČT2, Novu a Primu.

Programová nabídka „malých“ stanic, televizí šířených přes kabel či satelit, láká čím dál víc diváků, a proto i inzerentů. Polovina firem, které letos v Česku inzerují v televizi, už investuje peníze na reklamu do „malých“ stanic, míněno mimo čtyři hlavní „analogové“ kanály ČT1, ČT2, Nova a Prima.

Na marketingové konferenci, kterou uspořádala dnes v Praze na Florenci za účasti 120 lidí z mediální branže, to oznámila společnost At Media, která prodává reklamu 21 tematických stanic, jež tu vysílají.

Zmíněná data pocházejí z období od 1. ledna do 31. července 2011, z tzv. peoplemetrů, elektronického měření sledovanosti, které provádí ATO-Mediaresearch.

Ta ukazují, že průměrný Čech tráví u televizní obrazovky 3,5 hodiny denně a že třetinu tohoto času (33 %) věnuje právě tematickým stanicím. Začátkem roku 2005 to přitom bylo pouze 6 %, plných 94 % diváků tehdy věnovalo pozornost čtyřem „velkým“ stanicím.

„Jsme svědky ohromné fragmentace,“ podotkl k rozšíření programové televizní nabídky šéf českého zastoupení At Media Petr Majerik. Zvětšenou nabídku ale - jak vidno - nepřinesly pozemní digitální sítě, jak slibovali politici, ale sítě kabelové a satelitní. Představují totiž řádově levnější způsob šíření signálu.

Šéf digitalizace České televize Pavel Hanuš déle razí trefnou rovnici, že „digitalizace = diverzifikace + fragmentarizace + krize zdrojů“.