Zákazníci Uber Eats v prvním měsíci, co tento rozvoz jídla v Praze funguje, na své objednávky v průměru půl hodiny, přesněji 31 minut. To je průměrná doba doručení. Uber Eats se tak hned zpočátku přiblížil svému evropskému průměru, který činí 30 minut. Na dnešní tiskové konferenci to řekl generální ředitel firmy Uber Eats Tomáš Peťovský. „Naším cílem je stáhnout čas na 15 až 20 minut,“ prohlásil Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald’s pro Česko a Slovensko. Řetězec rychlého občerstvení rozšiřuje spolupráci s Uber Eats i do Česka, Uber Eats tak začíná rozvážet kompletní sortiment McDonald’s. V aplikaci Uber Eats bude možné objednat z „Mekáče“ vše kromě zmrzliny a teplých nápojů. Ceny jídla jsou stejné jako v restauracích, za rozvoz se připlácí 49 Kč. To je standardní cena za jakýkoli rozvoz Uber Eats.
Služba McDelivery v rámci Uber Eats je zpočátku dostupná jen v okruhu 2,5 kilometrů kolem čtyř provozoven McDonald’s, a to ve Vodičkově, u Muzea, na Florenci a v Edenu. Ještě letos by do služby měly přibýt v Praze další McDonaldy. Objednávat lze denně od 11 do 23 hodin. Kurýr přitom poveze vždy jen jednu objednávku, ne víc naráz.
Uber je známý jako provozovatel přepravy lidí, rozvážet jídlo začal v roce 2014 v americkém San Francisku, služba tehdy nesla název Uber Fresh. V roce 2015 dostala samostatnou mobilní aplikaci, změnila název na Uber Eats a vydala se za hranice USA. Česko je momentálně 36. zemí, kde Uber Eats funguje, a 27. trhem, kde Uber v rámci rozvozu spolupracuje s McDonald’s.
Jídlo z amerického fast foodu je možné najít také v nabídce konkurenční služby Dáme jídlo, jde konkrétně o provozovnu na pražské Florenci, dovážka v tomto případě stojí 99 Kč. Podle šéfa McDonald’s Rogacze nejde o oficiální spolupráci, ale o iniciativu rozvozce, jehož kurýři fyzicky nakupují jídlo na Florenci jako ostatní zákazníci. McDonald’s se podle Rogacz hodlá soustředit na spolupráci s Uber Eats a jak manažer řekl na dotaz Médiáře, proti prodeji svých produktů přes Dáme jídlo firma zřejmě „učiní nějaké kroky“.
Za první měsíc v Česku - jenom v Praze - zaznamenala služba Uber Eats 30.000 stažení své mobilní aplikace. Počet aktivních uživatelů, finanční objem objednávek ani průměrnou cenu zástupci Uberu nesdělili. Zdůrazňují, že oproti některým restauracím v nabídce konkurenčních služeb nevyžaduje Uber Eats minimální výši objednávky; nejmenší objednávkou byl borůvkový košíček. Nejvíc se přes Uber Eats objednávají burgery, nudle a pizza. V aplikaci lze sledovat cestu kurýra, naplánovat objednávku dopředu či hodnotit od jedné do pěti hvězd, jako u přepravy Uber.
Jak Médiáři řekl ředitel Uber Eats Peťovský, Uber u přepravy lidí ani jídla neomezuje své kurýry konkrétní národností ani státní příslušností. Vyžaduje jen u dotyčného, aby měl příslušnou koncesi.
Rozvoz McDelivery zatím nepropaguje větší kampaň. Konkrétně od 20. září to je podpora přímo v provozovnách (letáky, plakáty A5) a prostřednictvím McDelivery.cz. Od 1. října pak přibudou vitríny (CLV) v okolí do jednoho kilometru od čtyř provozoven, kde služba už funguje, a reklama v internetových vyhledávačích. Od 5. listopadu poběží online reklama a sociální sítě zacílené, respektive CLV, nosiče v metru, případně další outdoorové formáty, to vše v rozvozových oblastech. Na kampani McDonald’s pracuje se svými agenturami DDB (kreativa), OMD (nákup mediálního prostoru) a Follow Bubble (digitální prostředí).
Dáme jídlo pilotuje se Starbucks
Americký Uber se svou službou Eats na českém trhu soutěží se zavedeným Dáme jídlo, které spadá pod německý podnik Delivery Hero, a s nově příchozím finským Woltem. Dáme jídlo dnes oznámila, v širším centru Prahy dosahuje průměrné doby dovážky 45 minut, v ostatních městech 35 minut. „Jsme schopni doručit na řadě míst do 30 minut, a to jak v Praze, tak v regionech,“ prohlásil dnes šéf Dáme jídlo Jan Matějů.
Zatímco Uber Eats a Wolt teprve začínají v Praze, Dáme jídlo zasahuje do 170 měst a obcí v Česku. V Praze doručuje z 500 restaurací, po celé republice celkem z 2.000. V nejvytíženějších časech - kolem oběda, respektive večeře - zvládají kurýři Dáme jídlo doručit prostřednictvím aut, skútrů, bicyklů či osobně až 4.000 jídel za hodinu.
Mezi partnerské restaurace patří řetězec Ben & Jerry’s, nově to zkouší také Starbucks. „Pilotujeme nový model, který je oblíbený v zahraničí. Přes Dáme jídlo si zákazník kávu objedná a než dorazí do Starbucks, je pro něj připravená k vyzvednutí. Vyhne se tak všem frontám a čekání,“ přiblížil Matějů.