Milí kreativci,
dobrý den, tady je T-Mobile. Chceme po vás pořádnou vánoční kampaň. My víme, že vám vždycky říkáme, ať je to super hyper kreativní, a pak vám to zkrouhnem a vyberem si bezpečnou variantu. Jo, takoví jsme byli. A řadu let. Teď jsme se rozhodli, že máme konečně dobrej produkt. Přísaháme, že si bezpečnou variantu nevybereme, i kdyby v tý druhý byla třeba nějaká celebrita, třeba já nevím z Améru. Klíďo. Prostě to pořádně rozjeďte.
A teď ten produkt. Konečně máme super produkt. Jmenuje se to Televize. Je to něco jako O2 TV, ale lepší, protože to naše je HD a outučko hádéčko nemá. Jo abych nezapomněl, vymysleli jsme takový super odměny, ze kterých si všichni sednou na prdel! Asi by vás zajímalo, co to je. Tak se radši posaďte, je to bomba. Sedíte? Tak bacha. Tak ty odměny jsou:
- fotorámeček
- netbook
- telka jak kráva
Dobrý, ne? To tu ještě nebylo. Myslíme tu kombinaci. Prostě zatím jsme dávali jen mobily a teď už jdeme jakoby do lifestylu s tou televizí. Jsme lifestylová značka, tak prosíme něco vtipnýho. Jak říkáte vy vždycky při těch prezentacích, když je tam srdíčko, tak je tam i štěstíčko.
Kluci a holky z marketingu T-Mobilu
*
Tak takhle nějak si představuju zadání pro špičku českých kreativců. Na proces tvorby jsem se neptal, ale asi to udělám. Možná stačilo otevřít nějakou veselou stránku, jako je třeba Tvrdej.cz, ale spíš bych myslel, že Radouane Hadj Moussa s Honzou Rídlem (nositelé spousty ocenění včetně BOB) mají na tohle, co předvedli s Chuckem, nějakej super proces.
Tuhle zprávu jsem se dozvěděl asi týden před kampaní, kdy mi kamarád vykládal děj pěti spotů. Možná jsem tím byl ovlivněný, když jsem na spoty poprvé koukal.
Co mě zaujalo je, že ve spotech (snad až na „bruslího“) hraje produkt. Čili žádný běžný postup: ukážu indiferentní poutavý příběh a pak řeknu, že to je o tomhle produktu. Zde se povedlo velmi hezky vymyslet příběh okolo produktu, s využitím české rodiny, která vždy zabere (pamatujete na Dobrou vodu „Ježiš, to jsou naši!“ nebo spoty na Oskara s Divadlem Sklep)? Casting postavy „fotr“ se opravdu povedl.
Chuck Norris a T-Mobile: Televize. Další spoty na youtube.com/tmobilecz.
Jako každý pořádný virál nejenže má Chuck na YouTube už přes dva a tři čtvrtě milionu zhlédnutí, ale pár lidí z komunity kreativců na něj prská. Mohlo to prej bejt lepší, mohlo to bejt víc, když už tady máme tu akční hvězdu, o který si Češi a Poláci povídají ty neskutečný historky. Prostě, málo Chucka vytěžili.
Někdo zkusil mezi kreativce hodit dotaz, jaké by měly být tedy ty super nápady. Kupodivu nikdo žádnou bombu nenapsal, snad, že měly být víc využité chuckovské vtipy. No jo, jak víc? Měly to být krátké filmy ve stylu Kameňáku, kde se tvůrce pokusil zfilmovat české vtipy? Neumím si to moc představit. Můj nejlepší nápad byl vlastně ten, který představili tvůrci - Chuck zkouší typicky české věci a nechytá se. Možná mohl víc glosovat. Nevím, možná to tam bylo a nefungovalo to, tak to vyhodili. Kdo máte lepší nápad, napište do komentáře. Autora nejlepšího nápad zvu na fitness snídani.
Je ale podstatné, jestli existuje lepší nápad? Není důležitější, zdali bude kampaň v této podobě fungovat a jak? Respektive fungovala by kampaň, pokud by se jo našel lepší nápad? Byl by pak virální? Mohli by tvůrci použít skvělé hlášky „pane Norris“? Těžko říct, nevíme. Lepší nápad jsme neslyšeli. Každopádně T-Mobile natočil kampaň, která není „normální vánoční reklama s umělými soby“ a zatím všechno klaplo. Patřičný WOM a PR v médiích, spoty, které jsou okamžitě virální. Zbytek komunity kreativců včetně mne, kteří trochu znají kampaně T-Mobile, tleská klientovi za to, že konečně pustil něco super.
Zbývá jen otázka, jestli je satelitní televize to pravé pro české Vánoce 2010, a to si ještě povíme.