Millie Kendall, šéfka British Beauty Council, neziskové organizace placené kosmetickými firmami, na začátek prezentačního setkání v sídle britského velvyslance v Praze předvedla prezentaci plnou čísel a odhadů, jak by budoucnost kosmetického trhu měla vypadat. Podle průzkumu British Beauty Council minulý rok vzrostly útraty zákazníků kosmetického průmyslu v Británii na 27 miliard liber (přes 800 miliard Kč) a podle letošních odhadů by se čísla mohla zvednout o více než 30 %. Obraty firem v kosmetické branži podle Kendall rostou díky větší koncentraci firem na digitální marketing, včetně využívání influencerů, kteří zásadně ovlivňují rozsah nákupu mladších zákazníků. Zásluhu na růstu má také vzkvétající ekonomika v Británii a Evropě.
Priorita British Beauty Council je monitorovat trh a informovat jak firmy, tak zákazníky o nových trendech v kosmetické branži. Organizace se snaží získávat informace a čísla mimo jiné o tom, jak na tom jsou britské kosmetické firmy s ekologií a nově také jak se stavějí k fenoménu udržitelné kosmetiky. Podle Kendall termín udržitelnost často není v kosmetice správně definován. Mnoho firem jak v Británii, tak po světě manipuluje se svými zákazníky tvrzením, že jsou stoprocentně ekologické a vyrábí jen udržitelnou kosmetiku, ale to momentálně není možné. Udržitelnost v kosmetické branži neznamená jen používání recyklovaných materiálů při balení produktů, ale zahrnuje to i plnou kontrolu nad svým dodavatelským řetězcem, férové jednání se zákazníky a zaměstnanci nebo také to, být plně transparentní.
Hana Vitásková, manažerka prodejny značky Lush v Praze, uvedla, že Lush prodává své ručně vyrobené produkty v recyklovaných a dále recyklovatelných obalech, nebo zcela bez obalu. Nově uvedl na trh také korkové krabičky, které jsou vyrobeny z kůry korkového dubu pocházejícího z jižního Portugalska a biologicky rozložitelné. Navíc získaly certifikát organizace Carbon Trust jako uhlíkově neutrální obalový produkt. Certifikace potvrdila, že každá korková krabička zachycuje třiatřicetinásobek své hmotnosti oxidu uhličitého a tím snižuje dopad na životní prostředí. Prioritou této značky je prodávat ekologické, čerstvé produkty a bez jakéhokoliv testování na zvířatech. Kromě nového konceptu naked shops, tedy obchodů bez jakéhokoliv obalu či balení, má Lush vlastní recyklační centra. Díky nim můžou zákazníci obaly od Lush produktů přinést zpět do prodejny, kde se zrecyklují, aby se mohla dále používat.
Svou novou značkou Yage Organics představila Petra Drvoštěpová. Yage Organics nabízí škálu přírodních kosmetických produktů pro pleť i tělo, přičemž hlavní ingrediencí produktů Yage jsou oleje a přírodní ingredience a všechny produkty jsou tvořeny jen s minimem vody. Ohledně sociálního a ekologického podtextu výroby kosmetiky, o níž účastníci akce také diskutovali, se podle Drvoštěpové budoucnost kosmetiky mění kvůli zvyšující se vzdělanosti zákazníků. Ti se čím dál víc zajímají nejen o ceny produktů, ale také o vnímání a tvář firmy, od které nakupují.
Ivana Iesini krátce představila svou firmu a podělila se o svůj životní příběh, kdy její zdravotní stav ji inspiroval k založení vlastní značky Albiva. V ní osobně kontroluje výběr ingrediencí a způsob jejich zpracování. Podle Iesini jsou kvalitní materiály a ingredience garancí kvalitního produktu, a proto pro své produkty dováží to nejlepší z několika evropských zemí. Při výrobě produktů Albiva se snaží implementovat nejšetrnější metody bez použití chemikálií nebo syntetických sloučenin. Inovativní proces vyvíjela několik let, než našla optimální formu a konzistenci produktů. Budoucnost kosmetického trhu vidí právě v menších značkách, které tvoří své produkty kvalitně a jsou schopné je upravovat podle potřeb svých zákazníků a nezatěžovat zbytečně životní prostředí.