Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Ugo otvírá na Václavském náměstí svou největší salaterii. Marketing zaměří lokálně

Síť freshbarů a salaterií pod vlivem koronakrize plánuje být víc vidět tam, kde prodává.

Nová Ugo Salaterie na rohu Štěpánské a Václavského náměstí

Nová Ugo Salaterie na rohu Štěpánské a Václavského náměstí

Český řetězec se zdravým občerstvením Ugo ze skupiny Kofola otevírá svou nejnovější a největší salaterii přímo v srdci hlavního města, na Václavském náměstí v Praze. Je dvoupatrová. V metropoli jde už o 34. provozovnu Uga, celkově je 79. napříč Českem a Slovenskem. Příprava vlajkové lodi o celkové ploše 482 metrů čtverečních zahajuje provoz po víc než ročních přípravách. Provozovna na výjimečném místě je připomenutím patnáctiletého výročí firmy, kterou v roce 2005 začal budovat Michal Farník a kterou Kofola koupila v roce 2012.

Projekt nové salaterie vznikl v památkově chráněné budově na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice. Prostory kdysi sloužily Poštovní spořitelně, autory přestavby jsou architektonické studio Archicraft ve spolupráci s ostravskou kreativní agenturou Kantors. Zákazníci mohou čerstvé šťávy a zdravé pokrmy konzumovat ve dvou patrech. Objednávky probíhají v prvním patře a do suterénu, kde je posezení pro hosty, zvolené menu vozí speciální výtah. „Dlouhodobě jsme usilovali o prestižní adresu, jako je Václavské náměstí. Investovali jsme 15 milionů Kč, abychom vytvořili Ugo Salaterii nové generace. Uprostřed dvoupatrové restaurace roste strom a na stěnách vyprávíme náš příběh,“ přibližuje technologicky moderní a designově vybavený podnik zakladatel a ředitel sítě Ugo Farník.

Zleva Stanislav Pekárek, Jannis Samaras, Michal Farník na tiskové konferenci

Zleva Stanislav Pekárek, Jannis Samaras, Michal Farník na tiskové konferenci

V menu salaterie se aktuálně objevily jako letní novinky melounové drinky a trendové salátové misky poke. Na zimní měsíce se značka chystá využít typicky české plodiny a suroviny od lokálních producentů. „Česká jablka či mrkev už používáme na paskalizační lince při výrobě balených šťáv a smoothie a plánujeme spolupráce se zdejšími farmáři rozšiřovat,“ vysvětluje Stanislav Pekárek, marketingový ředitel značky Ugo. Podle dat z prodejů napříč celou Českem i Slovenskem je dlouhodobě nejprodávanějším salátem Farmářský s kuřecím. Mezi nejoblíbenější drinky patří jablečné kombinace - první je s banánem a jahodami a druhá s grepem a pomerančem.

Nejprodávanějším produktem salaterií Ugo je farmářský salát s kuřecím

Nejprodávanějším produktem salaterií Ugo je farmářský salát s kuřecím

Novinkou léta jsou nápoje z melounu a misky poke

Novinkou léta jsou nápoje z melounu a misky poke

V prvním letošním pololetí sice koronavirus uzavřel většinu poboček Uga na dlouhé týdny, ale firma rychle spustila vlastní rozvoz jídla až do domu. Farník odhaduje, že firmě bude za první půli roku chybět na tržbách zhruba 200 milionů Kč. Tržby podle marketingového ředitele Pekárka klesly zhruba o čtvrtinu, přičemž rozpočet na marketing se snižuje proporčně míň. Kampaně nyní Ugo hodlá zaměřit víc do okolí restaurací, a to i digitálně. „Nepůjdou teď žádné velké peníze do budování image, ale půjde o podporu prodeje. Neznamená to, že bychom brandovou reklamu vypnuli, spíš o překalibrování,“ řekl Médiáři marketingový ředitel Uga Stanislav Pekárek.

„Dlouhodobou komunikační strategii neměníme. Zdravý životní styl, suroviny, u nichž známe původ, a ekologický přístup se teď, tím co se stalo, prokázaly jako správné. V tom budeme pokračovat. Vzhledem k tíživé ekonomické situaci jsme museli přijmout opatření technicko-provozního charakteru, abychom udrželi profit. Co se týče komunikace, mediamix jsme museli též poupravit. Víc se budeme soustředit na lokální podporu restaurací, podporovat akční nabídky, být víc vidět na místě. Potřebujeme, abychom na konci roku nebyli třeba na 80 % tržeb předchozího roku, ale na 90 či na 100 %. A nejefektivnější nástroj k tomu je lokální marketing. Změnili jsme částečně váhu, od globálního marketingu, který buduje většinou povědomí o značce,“ popsal Pekárek.

„Celý druhý kvartál byl ztracený,“ shrnul pro Médiář majitel a šéf mateřské Kofoly Jannis Samaras. V tržbách se podle něj letos ztratily řádově stovky milionů, roční propad v marži odhaduje na 150 až 200 milionů.