Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Úl 2018: budoucnost manažerů je ve virtuální realitě a IT

V budoucnu bude běžné, že naše realita bude rozšířená o realitu virtuální. Podle spoluzakladatele českého startupu Stories Petera Fedoročka už dnes využívá virtuální realitu přímo ve výrobě řada firem, třeba letecký Boeing nebo logistická DHL. Nástroj, který Stories vyvinulo, nabízí takzvanou rozšířenou manažerskou realitu. A právě český startup je jejím předním představitelem. Dokáže zpracovat miliony informací, jako jsou firemní data, zodpovědným manažerům je pak dodá ve formě “příběhu” i s návrhem řešení.

Peter Fedoročko

Peter Fedoročko na konferenci Úl 2018

“V mnoha firmách vypadá pondělí tak, že se studuje obsáhlý report, jak se dařilo v uplynulém týdnu a co se bude dělat v týdnu nadcházejícím. Tohle je jedna z věcí, kterou dokáže náš software udělat a dodat například pět top doporučení, na co se v příštích dnech zaměřit, aby práce měla co největší efekt a smysl,” vysvětluje Fedoročko.

Svoji vizi představil na konferenci Úl 2018, kterou na pražském holešovickém výstavišti pořádala společnost Logio. I ta se zaměřuje na vývoj “chytrých řešení“, která mají firmám pomáhat zlepšit svoji distribuční síť.

Tomáš Formánek

Tomáš Formánek na konferenci Úl 2018

Podle Tomáše Formánka, spolumajitele Logia, je pro firmy podstatné vědět, po čem bude poptávka v budoucnu a firmu na to taky připravit. „Logio vyvíjí nástroj, který dokáže předpovídat poptávku, a to na základě předchozích prodejů, nebo třeba i vývoje počasí. Díky tomu naši klienti ušetří na skladových zásobách nebo mohou lépe plánovat výrobu,“ vysvětluje. V mnoha firmách je podle něj problém v nedorozumění mezi managementem a zaměstnanci. „Nahoře se někdo rozmyslí, ale ne vždy tomu rozumí lidé tam „dole“. Je tedy rozdíl mezi světem očekávání a světem reality,“ říká Formánek.

Přemysl Rubeš

Přemysl Rubeš na konferenci Úl 2018

Na to navázal také Přemysl Rubeš, který na konferenci zastupoval matematický startup Yieldigo věnující se cenotvorbě. „Je velký rozdíl mezi tím, co umíme a co v reálném světě používáme,“ řekl na úvod. I to ho vedlo k založení Yieldiga, jehož nástroje hledají v historických datech z prodejů vzorce ovlivňující zákaznické chování. Díky tomu jsou schopni nastavit optimální ceny jednotlivých produktů a tím zvýšit marže až o 10 procent. V současné době chystá Yieldigo expanzi do zahraničí a v jednání je také investice jednoho z německých fondů.

Pátého ročníku konference Logio Úl se zúčastnily tři stovky majitelů úspěšných firem i zástupců top managementu českých i nadnárodních společností. Celkový roční obrat firem, které reprezentovali, překračuje 1,5 bilionu Kč, tedy 35 % českého hrubého domácího produktu.