Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Underground kampaň u mainstream cideru baví“

Oceňované slogany Somersby zněly katům libozvučně, vinařské oživování s Vineou neobsahuje dost emocí. Primalex balením navodil víc dojem zmrzliny, než barev.

Vítěz týdenní Katovny i soutěže Zlaté pero 2016 - letní Somersby

Vítěz týdenní Katovny i soutěže Zlaté pero 2016 - letní Somersby

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 26. týden 2016

  1. Kaspen/Jung von Matt: Somersby. Ještě že je (45 %)
    značka: Somersby, klient: Budějovický Budvar
  2. Kaspen/Jung von Matt: Pohyb. Patentováno přírodou (35 %)
    značka: Rajec, klient: Kofola ČeskoSlovensko
  3. This is Locco: Probuď život na vinici (31 %)
    značka: Vinea, klient: Kofola ČeskoSlovensko
  4. Triad Advertising: Odměna fachmanům (28 %)
    značka: Velkopopovický Kozel, klient: Plzeňský Prazdroj
  5. Hullabaloo: Primalex Inspiro (21 %)
    značka: Primalex, klient: PPG Deco Group

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Slogan Somersby vyhrál Zlaté pero (45 %)

První ze tří sloganů z pera Daniela Friše

První ze tří sloganů z pera Daniela Friše

Další ze sloganů billboardové kampaně

Další ze sloganů billboardové kampaně

Cidery Somersby z portfolia Budějovického Budvaru představily letní outdoorovou kampaň, které dominuje série sloganů z pera Daniel Friš z agentury Kaspen/Jung von Matt. České reklamní sdružení Creative Copywriters Club  ho za tyto slogany vyhlásilo v prostorách agentury Konektor jako vítěze  5. ročníku soutěže reklamních textů Zlaté pero 2016.

Nevím. Tyhle slovní hříčka mi vždy připadají trapný, ale co já vím, nejsem Czech!
Will Rust

Cider je z jablek. Teď už to víte. Stará dobrá textařská práce.
Martin Charvát (Konektor)

Ty headliny nejsou generický a to je zásadní pro jejich úspěch. Jsou libozvučný a ráno vstanete a znějí vám v hlavě. Art direction ovšem tady za textařinou silně pokulhává. Dokážu si představit, že takovéhle lajny jsou doplněné obrazy, z nichž si sednete na zadek. Pak by to udělalo ne sice díru do světa, ale alespoň do Česka.
Ondřej Souček (Luftballon)

Lehce undergroundová kampaň pro mainstreamový produkt. Takže baví.
Lukáš Hvozdecký

Snahu o jazykovou komiku chválím. Nemělo by ale zůstat jen u snahy. A dobrá jazyková hříčka musí ladit mnohem víc. Jinak se člověk musí trochu polechtat, aby se zasmál.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

2. Rajec propaguje a podporuje pohyb (35 %)

Producent a distributor nealkoholických nápojů Kofola CS spustil letní kampaň značky balené vody Rajec, zaměřenou opět na běh. Její součástí je také nový televizní spot, který natočila Jasmina Blaževič v produkci Bistro Films. Spot poběží do konce července, podlinkové aktivity (distribuce POS materiálů a vydání limitované edice etiket) pak až do září. Nová kampaň se zaměřuje na cílovou skupinu aktivních lidí od dvaceti do čtyřiceti let. Vytvořila ji agentura Kaspen/Jung von Matt. Součástí kampaně je podpora běžeckých a cyklistických eventů, jako je běžecký seriál RunTour nebo seriál cyklistických závodů Kolo pro život. Rajec se na podporu běhání dlouhodobě zaměřuje: loni se stal generálním partnerem nového závodu Rajec Špindlerův Mlýn Night Run, který je součástí běžecké série Rajec Night Run, do níž patří i podobný závod konaný ve Vysokých Tatrách. 

Taky nechápu, co mám dělat. Záběry jsou hezké, ale v bloku si myslím, že se ztratí.
Will Rust

Pohyb je patentován přírodou. Jak to souvisí s vodou Rajec?
Martin Charvát (Konektor)

Obraz i zvuk na jedničku z hvězdičkou. Hrozí tady ovšem, že lidi budou chodit do Sportisima a žádat běžeckou obuv Rajec. Fanfáry pro vítěze týdne prosím.
Ondřej Souček (Luftballon)

Lidi z měst teď rádi běhají. Při běhu se musí pít. Běhání v přírodě je lepší, ale většina běžců stejně se stejně trápí na kočičích hlavách ve městě. Tak aspoň ta voda je z přírody. Vlastně je to celé dobře. Opět hezká nuda.
Lukáš Hvozdecký

Nojo. Teda jakože proč ne? Ale proč taky jo? Snad jestli to bylo točený na iPhone, tak to aspoň nemuselo moc stát.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

3. Vinea oživuje zapomenuté vinice (31 %)

Vinea chce oslovit věkovou skupinu mezi 25 až 40 let k dobrovolnictví na vinicích

Vinea chce oslovit věkovou skupinu mezi 25 až 40 let k dobrovolnictví na vinicích

Kofola zvolila pro svou značku Vinea nový koncept - v rámci trendu dobrovolnictví a komunitních zahrádek propaguje možnost starat se o kus slovenských vinic. V současné době se jedná o zkušební pilotní projekt, pokud bude mít úspěch, bude to samé propagovat i na českých vinicích. Pokud se dobrovolníci do projektu oživení zapomenutých vinic chtějí zapojit, stačí na slovenském či českém webu najít příslušný pokyn a zaslat motivační dopis. Zároveň má projekt klíčovou image atributů značky, kterými jsou požitek, vášeň, bohatost, pestrost nebo radost. Kampaň je zaměřená hlavně na muže a ženy ve věku 25 až 40 let. Bude vybráno padesát uchazečů, kteří dostanou na starost svůj kus vinohradu v oblasti Svätý Jur na Slovensku. Na projektu se podílí s Kofolou čtyři vinaři, mezi nimi i Andrej Kukumberg, zakladatel hnutí Zachraňme vinice. Na oživovaných kusech vinic jsou pro dobrovolníky kromě workshopů s vinaři také přichystány koncerty nebo pohoštění. Kampaň je z dílny slovenské agentury This is Locco, která se rovněž stará online komunikaci značky Vinea. Spot vznikl v agentuře Butterflies & Hurricanes, produkoval ho Filmservice.

Staň se součástí kolektivu, který dělá strašně falešný stock-styl záběry pro reklamu džusu (nebo co to je)!
Will Rust

Vinea je z vína, pojďme tedy zachraňovat vinice. Trošku kostrbaté, ale dlouhodobě by to mělo fungovat. Vzhledem k tomu, že jsem svého času taky brigádničil na vinici, vím, jak těžká je to práce. Doufám, že dobrovolníkům nedojdou síly po prvních pár dnech.
Martin Charvát (Konektor)

Plastová láhev Vinei, jejíž obsah podle mě nemá s vínem moc společného, je prvek, který mi na té vinici připadá jako z jiného světa. Ale za to tvůrci reklamy nemůžou. Samotný projekt je dobře vymyšlený a výběr vinařů se povedl. Já bych tam zkusil jenom zakomponovat nějaké alespoň menší drama. Mohli by přiletět špačci nebo přijít sucho a hned by to bylo zajímavější.
Ondřej Souček (Luftballon)

Hipsteři na vinici. Opět hezký spotík, letní náladička, pohoda, no stres. Kapku bez emocí. Už aby přišla zima.
Lukáš Hvozdecký

Dobrovolníci jsou poctivé propagační video z půlky devadesátek, jen ta barevnost je trochu víc retro (pro retropamětníky někde mezi filmy Agfa a Orwo). Příběh žádný, sdělení jakbysmet. To video s vinaři je spíš medailonkem než spotem. Oslava rolníctva a robotníctva zkrátka zase frčí. Jestli se to bude pouštět z cédéčka v informačním centru uprostřed vinařské stezky, pak to bude fajn. Že bych si ale pod vlivem toho měl jít koupit limonádu s vinnou příchutí, to nezamejšlim.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

4. Kozel obsadil pravé „fachmany“ (28 %)

Plzeňský Prazdroj spustil novou kampaň další své značky Velkopopovický Kozel, v níž podobně jako v nové kampani Pilsner Urquell vyzdvihuje význam předávání profesí z generace na generaci a důležitost tradičních řemesel. Tentokrát ale ne jenom těch spojených s pivovarnictvím, ale jakýchkoli tradičních českých řemesel (truhlářství, pekařství a podobně). Kampaň, kterou vytvořila agentura Triad Advertising, běží v Česku i na Slovensku po dobu dvou měsíců v digitálu, v rádiu a v out-of-home médiích.  Základ kampaně tvoří kromě devadesátivteřinového spotu speciální webové stránky, na nichž mohou lidé zanechat své poděkování místním řemeslníkům, kteří pozitivně ovlivňují život v jejich regionu. Deset „nejupřímnějších vzkazů“ se pak objeví na billboardových plochách poblíž místa, kde daný řemeslník působí, další odvysílá Český rozhlas a budou vystaveny na samotném webu. Tři sta řemeslníků získá jako odměnu dárkový balíček od pivovaru.

Docela hezké, ale ta odměna byla slabá. Pár fotek v rámečku? Dejte mu nějaký basy ne?
Will Rust

Poměrně slušně rozvedená základní strategie Kozla, že pivo je odměna za dobrou práci. Se stejnou myšlenkou si americký Budweiser (‚This Bud is for you‘) vystačil po desetiletí. Drž se jí, Kozle, i nadále!
Martin Charvát (Konektor)

Já bych chtěl někdy vidět člověka, který na otázku: ‚Vážíte si poctivé práce pekaře‘ odpoví třeba: ‚Ne, pekaři jsou vyžírkové a jenom zásobují lidi škodlivým lepkem.‘ Je to celé návodné. Slušel by tomu nějaký twist na konec.
Ondřej Souček (Luftballon)

Maličko se svézt s těmi, kteří dělají věci v malém, s láskou a poctivě, to není úplně nový nápad. Ale zřejmě bude fungovat i u Kozla, na kterém troška té dobré aury určitě ulpí.
Lukáš Hvozdecký

Nemám rád tyhle rádoby spontánní záběry, kde někdo někoho jakoby spontánně převapí a on je jakoby celej překvapenej. Běhaj mi při tom hádci po zádech – ne dojetím, ale studem. A nemám rád, kdy totálně neřemeslný pivo se snaží vlísat do přízně řemeslníkům. Je to tak málo upřímný, až to bolí. To už je mi snad milejší pošťák Ondra...
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

5. Primalex letos sází na tanec (21 %)

Michal Kurtiš tančí v novém spotu Primalexu nazvaném Inspiro

Michal Kurtiš tančí v novém spotu Primalexu nazvaném Inspiro

Primalex navazuje na loňskou kampaň, kde se komunikačně zaměřil na páry. Tentokrát propaguje obaly Primalex Inspiro. Letos kampaň vytvořila kreativní agentura Hullabaloo pod vedením kreativního ředitele Jiřího Pleskota. V novém spotu tančí dvojice, tanečníkem je Michal Kurtiš známý ze soutěže StarDance. Video pochází z produkce agentury Film Service ve spolupráci s Janem Vrtílkem. Režíroval ho Štěpán Fok Vodrážka. Spot je možné vidět na stanicích TV Prima, Barrandov a Očko od 1. června.

Trochu problematický tento týden, protože jsem za posledních 7 dnů sledoval jenom výherce z Cannes. Takže tohle se mi zda jako sračka, ale ve skutečnosti je to asi docela v pohodě. Balení vypadá jako od zmrzliny (pozor děti) a vůbec nechápu, o čem ten spot je a co mam dělat.
Will Rust

Kdosi se tu pokusil vyjádřit tancem. Bohužel vůbec netuším co a proč.
Martin Charvát (Konektor)

Mně to přijde jako reklama na zmrzku. Packaging je taky takovej zmrzlinovej. A prostřih z venku, kde leje jak z konve, zatímco v ostatních záběrech proudí do bytu sluníčko, mi připomněl báječnou scénu z Vinetua, kde na obzoru jede autobus s turistama. Myslím, že takhle výtvarný spot potřebuje opravdu precizní zpracování.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nuda, ale hezká.
Lukáš Hvozdecký

Vlastně tam nevidím nic originálního. Vlastně jsem stejnou scénu v bleděmodrým (nebo tmavohnědým) provedení viděl už tisíckrát. Vlastně to o produktu neříká skoro nic. A vlastně mi to vůbec nevadí. Vkusně natočenej spot, na kterej se hezky kouká, s hezkejma lidma, na který se taky dobře kouká, je možná tím nejlepším vyjádřením barev, na který – mám-li si je dát na zeď – by se taky mělo dobře koukat.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.