Unie vydavatelů s agenturami Median a STEM/Mark během krize provedly vedle dlouhodobého výzkumu čtenosti Media projekt speciální výzkum toho, jak veřejnost vnímala tisk, respektive média obecně v době krize související s koronavirem. Zjistily, že většina lidí v Česku (53 %) své čtenářské návyky v nouzovém stavu nezměnila, přičemž zhruba stejné množství četlo víc (17 %) jako míň (15 %). Těch, kteří nečtou vůbec, je 16 %, dosah tisku v tuzemské populaci je tedy 84 % lidí (deníky čte 70 %, časopisy 77 %). Celkový zásah (reach) tisku v Česku činí 7,43 milionu lidí.
Kompletní prezentace výsledků výzkumu
Výzkum proběhl v květnu. Zúčastnilo se jej celkem 1212 respondentů ve věku 15 až 79 let, reprezentujících populaci Česka z hlediska regionů, věku, pohlaví, vzdělání a velikosti obce. Respondenti byli vybráni kvótním výběrem a část z nich byla dotazována metodikou CAWI (prostřednictvím online dotazníků), část CATI (telefonickým dotazováním tazatele). Každá agentura zajistila dotazování poloviny výzkumného vzorku.
Pilotně se zkoušela i metoda CAPI, tedy dotazování prostřednictvím videokonference přes internet, kdy dotazovaný vidí loga zkoumaných produktů či si může určit tempo dotazování. Tato metoda byla navržena už v roce 2016 pro vykrývání regionálních oblastí, využita byla teď, kdy vládní opatření proti koronaviru omezila pohyb lidí. Výstupy mohou být součástí dat Media projektu za druhé čtvrtletí 2020.

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Metoda Markovič: Hojer. Na festivalu Serial Killer poprvé vyhrál český seriál
