Univerzita Karlova bude mít příští rok první ze zamýšlené řady vlastních piv uvařených podle unikátní receptury. Originální nápoj ideově vznikl na Matematicko-fyzikální fakultě UK, jeho recepturu připravil Výzkumný ústav pivovarský a sladařský. Produkt uvede na trh Pivovar Ferdinand pod názvem Pěkný číslo. Na trhu by se mělo objevit v březnu 2021.
Několikaletý proces příprav výroby nového originálního nápoje završil ve čtvrtek 15. října slavnostní podpis memoranda o spolupráci mezi všemi třemi zmíněnými institucemi. Má v sobě spojit tradice a inovace a tím vystihovat jejich ducha.
„Pivo je inspirované číslem π, které se také symbolicky promítá do jeho receptury i názvu,“ vysvětluje proděkan Matematicko-fyzikální fakulty UK pro propagaci Martin Vlach. „První nápad byl vlastně recese, když matfyzáky napadlo psát slovo pivo jako π v kroužku (πvO). Postupně však dostal vážnější podobu. Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, se kterým matfyz dlouhodobě spolupracuje, vyvinul v rámci svého výzkumného záměru unikátní recepturu, která je v mnoha směrech inspirována přibližnou hodnotou čísla π, tedy 3,14.“
Ve výrobě se využívají tři druhy chmele (Žateckého poloraného červeňáku, českého Kazbeku a německého Huell Melonu), jeho stupňovitost je kolem 14 a obsah alkoholu zhruba 6,28 %, což odkazuje k dvojnásobku π. I proto nakonec nápoj dostal název Pěkný číslo. „Nápad z matfyzu se nám líbil, protože, pokud víme, zatím žádná receptura piva nebyla inspirována konkrétním číslem. Zajímavost nového nápoje však spočívá i v oblasti předepsané výrobní technologie a surovin. I v tomto ohledu je přínosem pro současné pivovarnictví,“ upřesňuje ředitel Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského Tomáš Brányik.
Zkušenost s výrobou piva do projektu vnáší benešovský Pivovar Ferdinand. „Jde o středně velký pivovar, který stále dodržuje tradiční výrobní postupy, jako je varna, otevřená spilka a ležácké tanky. Vše je u nás přírodní proces, tedy žádná chemie a urychlená výroba,“ ujišťuje jednatel pivovaru Petr Dařílek. Zavedení nové receptury do výroby vyžaduje vstupní investice. Ferdinand však receptuře věří, protože zapadá do jeho vlastní obchodní politiky. Nový nápoj má mít v chuti nádech karamelu, jemného cukrového melounu se stopami manga a vanilky i bylino-kořenité aroma s tóny máty a tymiánu.
Než se objeví první láhve Pěknýho čísla na trhu, zbývá ještě najít jeho vizuální podobu. Matfyz proto vypisuje na webu peknycislo.cz soutěž pro širokou veřejnost o grafické zpracování jak etikety, tak dalších vizuálně propagačních prvků nového nápoje. Návrhy je možné zasílat až do 20. listopadu 2020.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
