V únoru na českém trhu meziročně klesly reklamní útraty ve všech mediatypech, které výzkumná agentura Nielsen Admosphere pravidelně sleduje. A u tří ze čtyř byl propad vyšší než v lednu: televize vykázala pokles o 7 %, rádio o 21 % a venkovní reklama o 41 %. Tisk poklesl „jen“ o 10 %, v lednu to bylo o 12 %. Monitoring Nielsen Admosphere nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | únor 2020 | únor 2021 | změna |
televize | 4,32 | 4,02 | -7 % |
tisk | 1,24 | 1,11 | -10 % |
rádio | 0,59 | 0,47 | -21 % |
venkovní | 0,40 | 0,23 | -41 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-únor 2020 | leden-únor 2021 | změna |
televize | 7,74 | 7,37 | -5 % |
tisk | 2,25 | 1,99 | -11 % |
rádio | 1,05 | 0,89 | -15 % |
venkovní | 0,65 | 0,41 | -36 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největším inzerentem byla v únoru Sazka, která obsadila reklamní prostor v ceníkové hodnotě 173 milionů Kč. Následovaly Simply You Pharmaceuticals, Kaufland, Lidl a Albert.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, únor 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Sazka | 173 |
2 | Simply You Pharmaceuticals | 155 |
3 | Kaufland Česká republika | 128 |
4 | Lidl Česká republika | 106 |
5 | Albert Česká republika | 104 |
6 | Mountfield | 103 |
7 | Alza.cz | 89 |
8 | Ferrero Česká | 84 |
9 | Reckitt Benckiser (Czech Republic) | 84 |
10 | Nestlé Česko | 80 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií byly řetězce s potravinami, pak ty s elektronikou, za nimi prodejci terénních automobilů a SUV.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, únor 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 389 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 218 |
3 | Terénní automobily a SUV | 169 |
4 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 167 |
5 | Loterie | 157 |
6 | Úvěry, obchodní úvěry | 153 |
7 | Široký sortiment | 152 |
8 | Pojištění | 144 |
9 | Běžné, spořicí účty | 119 |
10 | Široký sortiment zboží s převahou farmaceutických přípravků | 93 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
