Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

UPC chystá pro své klienty aplikaci pro mobilní volání

Po změně vedení české pobočky vede marketingovou komunikaci firmy nově Karel Smrž.

  • ČTK
  • 09. 01. 2014 18:18
Frans-Willem de Kloet

Frans-Willem de Kloet

Největší tuzemská kabelová firma UPC chystá pro své uživatele aplikaci pro mobilní telefonování. Nabídne ji uživatelům svých telefonních tarifů na pevných linkách. V rozhovoru pro ČTK to sdělil nový generální ředitel Frans-Willem de Kloet, který v lednu nahradil dlouholetého šéfa Václava Bartoně.

Vstup na trh mobilních služeb, například formou virtuálního mobilního operátora, firma zatím nechystá. „Z mého pohledu není rozhodující samotná přítomnost na mobilním trhu, ale schopnost nabídnout klientům benefity mobilní komunikace. Na tom momentálně pracujeme a aplikaci pro chytré telefony představíme v prvním pololetí letošního roku,“ uvedl bez dalších podrobností.

De Kloet neplánuje žádné změny organizační struktury nebo výměny managementu. Podle něj byla firma dosud dobře řízená a překvapila ho efektivita provozu a vysoké nasazení zaměstnanců. „V lednu dochází kromě běžného doplnění stavů pouze ke dvěma změnám v managementu, které byly naplánovány již dříve. Vedení B2B divize plně převzal Martin Pochmon z pozice viceprezidenta pro služby firemní klientele a marketing posílil nový ředitel marketingové komunikace Karel Smrž,“ dodal.

UPC se chce letos stejně jako v předchozích letech zaměřit na rychlost internetového připojení. Loni firma maximální rychlost zdvojnásobila na 240 Mbit/s. „Jsem si jist, že naše zákazníky nadchnou také nové funkce kabelové televize, které pro letošní rok připravujeme,“ podotkl.

UPC je největším českým poskytovatelem placených televizních služeb a širokopásmového vysokorychlostního internetu. Její kabelové sítě jsou v dosahu 1,34 milionu domácností v 370 lokalitách. Služby UPC využívá 1,2 milionu zákazníků. Firma provozuje rozsáhlou optickou síť, která propojila dříve oddělené regionální sítě a vytvořila národní síť pokrývající 90 % země s propojením do sousedních zemí a několika moderními datovými centry.

Společnost v roce 2012 vykázala ztrátu 1,6 milionu Kč proti předchozím 136 milionům. Tržby klesly o 2 % na 4,43 miliardy Kč.