Prezident Miloš Zeman by si „velice přál“ personální změny v České televizi. Řekl to v televizi Barrandov, bez upřesnění, koho by se měly týkat. Připomněl, že takové změny nemůže dělat prezident, ale mohou je spustit poslanci, když dvakrát zamítnou výroční zprávu o hospodaření České televize. „Tak uvidíme, jestli to udělají,“ pověděla hlava státu.

UPC konečně zařadí do kabelu televizi Public, místo ukončené Z1

Lifestylová satelitní televize se přes kabelové sítě bude moci dostat do víc než půl milionu domácností, jež UPC obsluhuje.

Největší tuzemský kabelový operátor UPC našel po létech nevražení místo ve své síti a ochotu domluvit se s lifestylovou televizí Public podnikatele Luďka Vinše, že ji bude vysílat v kabelu. Pomohl tomu konec zpravodajské stanice Z1.

Stanice Public, která má satelitní licenci a jako převzaté vysílání se nechává šířit i v digitální síti 3, se tak snadněji dostane do 526 tisíc českých domácností, které UPC svou kabelovou televizí momentálně obsluhuje. Program budou mít k dispozici zákazníci všech typů analogové i digitální televizní nabídky UPC.

„Televize Public byla společností UPC vybrána jako náhrada za zpravodajskou televizi Z1, která, jak je obecně známo, ukončila vysílání v lednu tohoto roku,“ uvedl mluvčí UPC František Malina. „Nasazení v hlavních sítích proběhne dnes, v menších sítích pak do konce týdne,“ upřesnil.

Pro televizi Public je to možnost zvýšit svůj podíl na trhu, ten v lednu představoval 0,44 % u diváků starších patnácti let, 0,38 % v cílové skupině 15-54 let, na něž cílí komerční lídr Nova. Týdenní sledovanost se podle sdělení Publicu pohybuje pod dvěma miliony diváků.

„Rozšíření distribučních cest televize Public také do televizní sítě UPC chápu jako důležitý krok k přiblížení se novým divákům. Jsem velice ráda, že jsme se po dlouhých jednáních dohodli na zařazení televize Public do programové nabídky právě největšího provozovatele kabelové televize,“ vyznala se výkonná ředitelka Publicu Renata Pešková, která neměla s šéfem české UPC Václavem Bartoněm právě vřelý vztah.

Od náročných filmů k lifestylu

Televize Public patří podnikateli Luďku Vinšovi, majiteli Paláce Fénix na pražském Václavském náměstí, kde stanice sídlí, či společnosti Strojexport.

Public začínal v červnu 2007 pod vedením Jana Víta jako „soukromá televize veřejné služby“, s ambicí sloužit kvalitními filmy či zpravodajstvím z regionů. Rok nato, už pod vedením Peškové, přešla k levnějšímu lifestylu.

Ani to však nepomohlo k její ekonomické kondici, opakovaně se vyskytují kusé informace o nepříliš dobré platební morálce Publicu, naposledy v dnešním rozhovoru na DigiZone.cz s tvůrcem herního magazínu Re-play, jenž přešel na Primu Cool.

Divákům nabízí tematické magazíny, dokumenty, zpravodajské bloky z regionů České republiky, pořady o cestování, publicistiku, debatní pořady. Vysílá v českém jazyce, 24 hodin denně.

Hlavními tvářemi jsou někdejší rosničky Novy Michaela Dolinová a Michal Jančařík, jeho otec, kdysi moderátor Magionu Petr Jančařík, dále herec Zdeněk Podhůrský a bývalá moderátorka hudebního Óčka Lenny Trčková.