Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Úřad: Pohřební firmy nesmějí dávat na web své ceníky, nemají-li e-shop

Webové stránky, které umožňují sjednání pohřebnických služeb prostřednictvím nákupního košíku, jsou podle ministerstva pro místní rozvoj v pořádku.

  • ČTK
  • 14. 02. 2011 13:08

Nabídka pohřebnických služeb na internetu není srovnatelná s jinými běžnými službami a má podléhat omezení. Říká to nově zveřejněný právní rozbor ministerstva pro místní rozvoj.

Bez elektronických nákupních košíků může jít totiž o nepovolenou reklamu, která nemusí být v pořádku ani eticky.

„Smysl restriktivní právní regulace reklamy v oblasti podnikatelských činností v pohřebnictví spočívá v tom, že se jedná o společensky velmi citlivou oblast, nesrovnatelnou s běžnou podnikatelskou činností v jiných oborech,“ uvedlo ministerstvo.

Firmy nabízející pohřebnické služby nesmí podle úřadu dávat na internet své ceníky, pokud zároveň neumožňují koupi služeb prostřednictvím elektronického nákupního košíku.

Webové stránky, které umožňují sjednání pohřebnických služeb prostřednictvím nákupního košíku, jsou podle ministerstva v pořádku. Nejde prý už totiž o reklamu. Web je v tomto případě obdobou kamenné prodejny a prezentaci služeb je možné považovat za nabídku konkrétní druhé straně.