Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

„Úspěch Ordinace a Ulice je neopakovatelný“

„S příchodem digitální doby se trh začal měnit a procházet fragmentací. V této souvislosti je to neopakovatelný úspěch,“ říká o seriálech Ordinace v růžové zahradě 2 a Ulice, které se vysílají přes 15 let, nová programová ředitelka Novy Silvia Majeská. „Pracujeme na vývoji nových seriálů, jejichž primárním nosičem bude [placená internetová videotéka] Voyo,“ uvádí v rozhovoru s Médiářem, který vzhledem k situaci proběhl prostřednictvím e-mailu.

Silvia Majeská. Foto: TV Markíza

Silvia Majeská řídí program slovenské televize Markíza a české Novy. Foto: TV Markíza

K řízení programu slovenské Markízy jste si teď přibrala funkci programové ředitelky Novy. Jak tuto změnu chápat? Budou třeba obě televize spolupracovat na víc společných projektech než jen na Superstar a Hlasu Česko Slovenska?

Divácké preference na Slovensku a v Čechách jsou odlišné. Náš cíl je, aby byla Nova nadále lídrem českého televizního trhu a aby se celé skupině Nova dařilo. Takže nemám v plánu přenést stejný program do obou zemí, protože tak to nefunguje. Diváci mají svoje potřeby, mají rádi určitý styl vyprávění příběhů. Budeme však hledat synergie tam, kde to bude možné a vhodné.

Chystáte změny ve struktuře či fungování programového oddělení ve srovnání s dosavadní prací pod vedením vaší předchůdkyně Alex Ruzek?

Programové oddělení televize Nova je velmi dobře nastavené a pracují v něm schopní, profesionální a pracovití lidé. Jelikož se Nova bude čím dál soustředit nejen na lineární vysílání, ale také na digitální strategii, budeme hledat řešení v nastavení práce tak, abychom dosáhli co největší efektivity a synergie v obou oblastech. Konec konců v obou případech jde o to, přinášet divákům jedinečný a kvalitní obsah.

Jarní schéma Novy tradičně stojí na osvědčených cyklech (Ulice, Specialisté, Ordinace v růžové zahradě 2, Výměna manželek, Malé lásky, Tvoje tvář má známý hlas), s jedinou novinkou Anatomie života. Před rokem jste se chystali konečně nasadit do vysílání nový seriál Co ste hasiči, to ale nenastalo, dojde na něj někdy? Anebo zůstane už navždy v šuplíku?

Myslím, že je pochopitelné, proč se vysílací struktura minulého roku změnila. Celý svět zasáhla pandemie covidu a Nova musela tak jako všechny televize upravit svojí strategii. Seriál Co ste hasiči neplánujeme nechat v šuplíku, museli jsme jen přenastavit naše plány podle situace na trhu.

Ulice i Ordinace v růžové zahradě, dva pilíře programu Novy, se vysílají přes 15 let, Ulice pokračuje, Ordinace letos končí. Specialisté jdou letos pátým rokem, ale ti vznikli podle zahraničního předobrazu. Budete tedy chtít na obrazovku přivést nový vlastní „nekonečný“ seriál jako Ulice či Ordinace?

Ordinace v růžové zahradě 2 a Ulice patří mezi fenomény českých seriálů. Vznikly před 15 lety v jiné televizní době. S příchodem digitální doby se trh začal měnit a procházet fragmentací. V této souvislosti je to neopakovatelný úspěch. O tom, jestli bude seriál nekonečný, rozhoduje zájem diváků a těžko se predikuje, kolik dílů nakonec vznikne. My se primárně zaměřujeme na to, aby seriály, které do budoucna na obrazovky přineseme, byly silné a atraktivní pro diváky a získaly si jejich přízeň.

Proč jste přesunuli show Tvoje tvář má známý hlas ze soboty na neděli? Chcete v neděli dělat lepší čísla, než dosud v sobotu v konkurenci Zázraků přírody na ČT1?

Nadcházející řada show Tvoje tvář má známý hlas bude zcela novým pojetím oblíbeného formátu. Vybereme nejpopulárnější soutěžící ze všech sedmi sezón, skvělé baviče se soutěživým duchem, ve snaze konečně zjistit, kdo je nejlepší, nejtalentovanější a nejzábavnější zpěvák, tanečník a imitátor Česka. Budeme mít víc soutěžících než dosud a také zdvojnásobíme porci smíchu s moderátorskou dvojicí Ondřej Sokol a Aleš Háma. Tato show oslovuje široké publikum. Je to sdílený divácký zážitek, který spojuje všechny věkové kategorie, všechny druhy hudby a všichni se u něj dobře baví. V této době, kdy je více než kdy jindy potřeba, abychom drželi spolu, je nedělní noc, kterou většina z nás tráví sledováním televize, nejlepší dobou pro vysílání.

Podíl skupiny Nova na sledovanosti v cílové skupině 15-54 let, na kterou se primárně zaměřujete, v posledních třech letech 2018, 2019 a 2020 meziročně vždy klesl. Jak chcete pomocí programu tento trend zvrátit?

Skupina Nova je stále absolutním lídrem [v cílové skupině 15-54, ve skupině 15+ tři roky po sobě vede Česká televize - pozn. red.] a náš cíl je si tuto pozici zachovat. Všechny naše zpravodajské pořady zaznamenaly v minulém roce enormní zájem diváků. Meziročně rostla sledovanost nejen Televizním novinám, ale i jejich polední a odpolední verzi, stejně tak publicistickým Střepinám. Skvělých výsledků dosáhly i další naše pořady jako například SuperStar, MasterChef Česko či Svatba na první pohled. Jsme dlouhodobě nejsilnější hráč na trhu a na tom se nic nemění. Chystáme do vysílání řadu novinek a diváci se mají na co těšit.

Nový majitel Novy, potažmo celé skupiny CME, vyhlásil snahu „urychlit digitální transformaci firmy“. Jak konkrétně toto pocítí divák, respektive jak se to promítne do obsahu a jeho distribuce?

Obsah bude číslo jedna. Pracujeme na vývoji nových seriálů, jejichž primárním nosičem bude Voyo, které bude významně rozšiřovat svou knihovnu, ať už akvizicemi, vlastní tvorbou nebo sportovním obsahem, a nabízet tituly, které nebudou dostupné v běžném televizním vysílání. Diváci zde budou nadále sledovat s předstihem premiéry svých oblíbených pořadů, ale zároveň jim nabídneme exkluzivní obsah.

Naší strategií je přinášet kvalitní obsah a distribuovat ho oběma způsoby – digitálně i v lineárním vysílání. Chceme více rozvíjet naši platformu Voyo a poskytnout tak divákům dostatečný výběr jak v placeném, tak ve volném vysílání.