Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

„Už ne tak drsně, ale přesto funkčně“ přesvědčuje Besip

Z dobročinných kampaní, v nichž hlavní roli ztvárnily děti, vítězí Besip nad Nadací Via Bona. Až za nimi jsou finanční služby Teska, nový design Semtexu a Oopsáci od UPC.

Kampaň Besipu Děláš to taky

Kampaň Besipu Děláš to taky08

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 34. týden 2015

  1. Entity Production: Děláš to taky! (41 %)
    klient: Besip
  2. Konektor: Umíme to už od dětství (34 %)
    klient: Nadace Via Bona
  3. Garance nízkého úroku (25 %)
    klient: Tesco
  4. Zaraguza: Odpal to naplno (25 %)
    klient: Semtex
  5. Ogilvy & Mather: Nuda zabíjí (16 %)
    klient: UPC

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Besip opět apeluje na řidiče (41 %)

Besip přichází s novou kampaní, která má podpořit bezpečnost na silnicích. Po kampani Nemyslíš, zaplatíš přichází na scénu nový koncept Děláš to taky. Zahrnuje celkem osm spotů, které poukazují na nejčastější příklady špatného chování při běžných situacích v dopravním provozu. Hlavní role zde ztvárnily děti, které simulují chování dospělých účastníků silničního provozu. Kampaň je určena pro internet a sociální média, od začátku září bude Besip postupně zveřejňovat každý den jedno video. Reklamu vytvořila agentura Entity Production.

Už ne tak drsně jako Nemyslíš, zaplatíš, přesto ale opravdu funkčně a se silným insightem. Příběh spotu mohl být propracovanější, ale i takto to doufám bude účinná kampaň. Je to potřeba.
Iva Bízová (Loosers)

Otřes. Od zadání (opravdu je největším problémem našich silnic nenošení přilby dětmi, jejichž rodiče nenosí přilbu?), přes nejprvoplánovější kreativu (dětská autíčka, meloun) až po exekuci (střih, filtry, zvuk). Vypadá to jako malá domů z Besipu nějakému šikovnému čtrnáctiletému synovci. Nebo to fakt dělala agentura?
Tomáš Mrkvička

Vzhledem k tomu, že se zde sešly dvě dobročinné kampaně stavící na dětech a ta jedna z nich je naše, nebudu hodnotit.
Martin Charvát (Konektor)

Tak to je brutál! Nejdřív nás nechají usnout a pak se rozprskne meloun jako hlava! Tohle snad na chudáky rodiče zamaká. Má to credits, sláva. Dětské herce vypisujeme ve formátu příjmení jméno proč?
Marek Prchal

Proč ne. Je vidět, že i protibouračkovej apel se dá natočit tak, aby to dospělí pochopili a neobrátil se jim žaludek. Jen ten statickej holčičkovskej mrkací vrah na konci je jak z jinýho filmu.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Áno, chytí to za srdce, sú tam deti a je naznačená možnosť tragédie. Na mňa to zabralo. Už to kafe v aute fakt piť nebudem.
Petra Jankovičová

2. Via Bona oceňuje dobré skutky (34 %)

Od začátku září běží kampaň s názvem Umíme to už od dětství, jejímž úkolem je podpořit ocenění Via Bona a upozornit na důležitost filantropie. Kampaň připravily zdarma agentury ze skupiny Konektor, ve spolupráci s týmem kreativců Remembership a režisérem Jakubem Kohákem.

Reklamní kampaň poběží celé září ve formě televizních spotů ve všech kanálech České televize (vyjma ČT Déčka) a bude podpořena rozhlasovými spoty, které budou vysílat stanice Českého rozhlasu. Současně odstartuje i digitální a PR část kampaně. Osmnáctý ročník ocenění Via Bona, předávaných za filantropii firmám i jednotlivcům, proběhne v úterý 6. října.

Chvályhodná činnost nadace Via + hezké sdělení kampaně + chytlavé mikropříběhy = dobrá kampaň
Iva Bízová (Loosers)

Ani po návštěvě webu (podařilo se mi bez překlepů napsat URL už na třetí pokus!) jsem nepochopil, co se mi kdo snaží říct a co po mě chce. U neziskovek občas tahle zmatená zadání bývají (potřebujeme kampaň, vlastně nevíme na co, ale musíme polepit nějaké plochy, co jsme dostali), nicméně tahle kampaň je špatně od začátku do konce. ‚Děti se… rozdělí se o svačinu, zastanou se slabšího nebo někomu půjčí hračku na hřišti.‘ Fakt? Viděl autor briefu někdy nějaké děti?
Tomáš Mrkvička

Sice je to klasický kýčovitý hátéčko, navíc s dětma, ale udělaný čistě a přirozeně. To neni vůbec lehký. K tématu to ostatně patří. Snad místo všech mikropříběhů naskládanejch do jednoho spotu by mi stačil každej zvlášť, abych o nich stihl trochu popřemejšlet.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Ňuňu videjko o tom, ako sme zabudli byť deťmi. A psík na konci. No jéj! Páči sa mi to, aj keď osobne si spomínam skôr na to, že baculatým deťom sa iné skôr vysmievali, než že by im pomáhali. Ale možno som žila v horšej dobe.
Petra Jankovičová

3. Tesco poskytuje půjčky (25 %)

Obchodní řetězec Tesco spustil se zářím kampaň, ve které propaguje své finanční služby.

Škoda, že neběžel po Tesku ve spoďárech! To by byla teprv sranda. Fakt! Moc jsme se pobavili.
Tomáš Mrkvička

Stará dobrá ‚O&M Česká republika‘ škola. Vezměte produktovou výhodu a ukažte ji co nejnázorněji, nejlépe jako graf. K tomu přidejte ještě nějaký další snadno zapamatovatelný prvek, hlášku, záběr či něco podobného (zde sázka). Není to bůhvíco, ale v televizi to bude fungovat.
Martin Charvát (Konektor)

Aha, já myslel, že manželka navrhla jako plnění výhry něco opravdu, ale opravdu… víte jak to myslím. Zprůměrovaný svět Teska. Jinak mě fascinuje, jak se půjčky odchýlily od svého původního poslání řešit závažnější životní situace – ani nevíme, na co si pár chtěl půjčku vzít, ale Tesco jim jí prostě dá, protože jsou ji schopni splácet.
Marek Prchal

Bude někdy Tesco v reklamě komunikovat ještě něco jinýho, než cenu? Nestačilo, jak si tím u nás zlikvidovali kdysi prémiovou značku? Tvůrci reklamy za to samozřejmě nemůžou, ale za to, že spot není ani vtipný, ani překvapivý, ani ničím jiným zajímavý, za to už jo. A taky za to, že na place chyběla skriptka.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Benefit odkomunikovaný. Nič prevratné, ale myslím, že dobré remeslo.
Petra Jankovičová

4. Semtex má nový obal (25 %)

Výrobce pití Kofola spouští v září novou kampaň své značky energetických nápojů Semtex, která se poprvé představuje s novým logem a v novém designu. Nový kabát značce obléklo grafické studio Massimo Filippi, kampaň vymyslela a připravila agentura Zaraguza. Spoty běží od září v televizních stanicích Nova, Prima, Óčko a Barrandov. K tomu přibude venkovní kampaň v podobě prosvětlených vitrín, billboardů a megaboardů.

Packaging 80 %, kampaň 25 %. Myslím, že je dobře (vidět), že se Kofola rozhodla investovat spíše do redesignu produktu, než do nadlinkové kampaně. Packaging je velmi povedený, myslím, že v místech prodeje, ať už offtrade, nebo ontrade, bude poutat pozornost.
Iva Bízová (Loosers)

Nebaví. Začátek dobrý, ale pak to ztratí drive. Když chce jeden dělat tyhle senzuální spoty, musí být zajímavý a překvapivý v každém záběru. A to se tady rozhodně neděje.
Tomáš Mrkvička

Semtex má nové obaly a vrátil se k významu svého vlastního názvu. Až potud dobře. V televizi má pěkné obrázky, ale bohužel žádnou myšlenku.
Martin Charvát (Konektor)

A to je točený nanovo, nebo to jen sestříhali ze spotů na Hondu (Everyday, Cog), Heineken (Macarena) a Lurpak (Adventure Awaits)? Na něco jsem zapomněl?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Nový obal je dobrý krok. Problíženie k výbušnine je to prvé, čo vám napadne, a asi sa to malo stať už dávno. Na druhú stranu spot nevyužil potenciál vzbudiť silnejšie emćoe a je trochu generický.
Petra Jankovičová

5. UPC představuje Oopsáky (16 %)

Operátor UPC představil nové internetové tarify a současně od září spustil novou kampaň Nuda zabíjí s hlavními animovanými postavičkami Oopsáky. Ti apelují na „nezbytnost rychlého internetu v životě mladých lidí“. Připravila ji agentura Ogilvy & Mather a klade důraz na využití sociálních médií.V televizi se pak kampaň bude promovat především prostřednictvím pořadů pro mladé. Počítá se rovněž s tištěnou inzercí, vklady nebo využitím ambientních médií a PR.

‚Můžeme cokoli,‘ řekli si asi v UPC a pustili do světa kampaň, která lidem/dětem říká, že když jim nejde internet, přicházejí o život. Sdělení je tak děsivé, že jsem ani nestihla vnímat úroveň animace.
Iva Bízová (Loosers)

‚Lepší dobře ukrást, než špatně vymyslet.‘ Bohužel tohle se nepovedlo ani dobře ukrást. Bídná exekuce v laciném 3D je výrazně horší než originální kresba. Škoda, protože myšlenka ‚nuda zabíjí‘ není špatná a zasloužila by si víc. Uvidíme, co přinesou další díly, ale moc si od toho neslibuju.
Tomáš Mrkvička

Dumb way to do campaign.
Martin Charvát (Konektor)

Kdybych řekl, že tomu rozumím, kecal bych.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Nuda zabíja a mňa zabili tieto reklamy. Keby som si neprečítala popis, tak fakt nechápem, čo tie postavičky vyjadrujú a prečo je im ubližované.
Petra Jankovičová

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.