Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

V březnu startuje Headliner, tabletový časopis hlavně o živé hudbě

Magazín připravuje studio Optio CZ Daniela Stejskala. Titul bude zdarma, chystá ho redakce v čele s Jardou Konášem.

Logo nového časopisu Headliner

Logo nového časopisu Headliner

Ve čtvrtek 6. března poprvé vyjde Headliner, digitální hudební časopis určený především pro tablety. Má vycházet vždy právě první čtvrtek v měsíci. Každých čtrnáct dní se pak budou aktualizovat recenze a reporty z koncertů a každý týden – také vždy ve čtvrtek – kulturní servis, tedy program zhruba šedesátky klubů s pravidelnými živými vystoupení, z celé republiky. To vše má být k dispozici na tabletech s operačními systémy Android, iOS a Windows 8 a na mobilních telefonech s Androidem či iOS. Všude zdarma.

Hudební tabletový časopis chce referovat především o živém hraní a přimět posluchače k návštěvě koncertů, „dostat lidi na živou muziku“, řekl v rozhovoru s Médiářem Daniel Stejskal, majitel společnosti Optio CZ, zaměřené na DTP a digitální publikování. S týmem 12 lidí se v posledních letech zabývá mimo jiné přípravou jak firemních (Palladium, MetMag), tak odborných a tematických (Chip, Srdcaři) tabletových časopisů. Headliner je prvním počinem, který tým Optia jako vydavatel dává dohromady i obsahově.

„Nikdy jsem nechtěl dělal hudební časopis tištěný, papír je drahý, navíc neskýtá žádné hudební možnosti,“ podotýká Stejskal v kanceláři v pražské Křižíkově ulici. „Jsme připraveni start časopisu dotovat ze svého, ale rádi bychom měli pár velkých inzertních partnerů, s nimiž momentálně jednáme,“ popisuje obchodní model. Časopis bude publikovat i drobnou inzerci jednotlivých klubů a pořadatelů koncertů, od nich však hodlá vybírat řádově stokoruny, budou to jen doplňkové, spíše symbolické příjmy.

Na obsahu vydavatel šetřit nehodlá. Dal dohromady redakci v čele s Jardou Konášem (autor populárního blogu Hudební masakry, s nímž ale časopis – kromě osoby Konáše – nemá nic společného), v níž budou dál působit známí tuzemští hudební publicisté Pavel Kučera, Tomáš Tenkrát, Luciáš F. Svoboda, Jaroslav Špulák, Václav Trávníček (specializovat se bude na rozhovory), dále Veronika Kratochvílová (novinářka 5plus2, Vice Magazin, Extra.cz) či Kateřina Nováková. Na přípravě obsahu se podílí hudební publicista Honza Vedral z iDnes.cz a Antonín Kocábek z Týdne. Jednou za kvartál hodlá redakce kvůli větším materiálům „v podstatě o čemkoli“ oslovovat „velká hudební publicistická jména“.

Redakce nového časopisu se schází na redakčních radách v pondělí večer. Zcela vpravo vydavatel Daniel Stejskal. Foto: facebook.com/headliner.cz

Redakce nového časopisu se schází na redakčních radách v pondělí večer. Zcela vpravo vydavatel Daniel Stejskal, opřený o stůl v šedé mikině šéfredaktor Konáš. Foto: facebook.com/headliner.cz

Headliner bude „první hudební časopis, který opravdu přehrává hudbu“, napadá Stejskala během rozhovoru slogan. Jinými slovy: k textům budou k dispozici zvukové ukázky zmiňovaných nahrávek, zpravidla i s odkazem na příslušné internetové obchody jako iTunes, Google Play či Supraphonline, kde lze hudbu koupit. Text a audio (a kvalitní fotografie) jsou formami, na něž se Headliner zaměří. „Snažíme se to nepřehánět s interaktivitou, aby se čtenář soustředil na text, maximálně si poslechl ukázky,“ přibližuje Martin Lér, který na magazínu v Optiu také pracuje.

Cílem vydavatele je dosáhnout do roka 10.000 čtenářů na vydání. Nechce dělat klubový věstník: „Nechci, aby se z toho stal okrajový plátek pro pár intelektuálů. Chci být mainstreamový, chci to dělat pro lidi,“ prohlašuje Daniel Stejskal. Zároveň slibuje „naprostou svobodu redaktorům“. „Kromě pornografie a hákových křížů je v podstatě povoleno všechno,“ říká. „Jsme časopis názorový. Když jako vydavatel nedám redaktorům svobodu, dopadneme špatně. I když se mi jako vydavateli názory autorů nemusejí líbit – a v prvním čísle jich takových bude několik -, můžou si psát o muzice co chtějí,“ tvrdí.

Aby čtenáři na magazín nezapomněli po prvním čísle a stahovali i ta další, tomu má pomoci „malý outdoor“ a kampaň na webu a sociálních sítích Facebook a Twitter. V marketingu ale vydavatel nejvíc spoléhá na šeptandu.