Na mezinárodní festival reklamy Cannes Lions se letos z Česka hlásí 162 prací celkem devíti agentur. Je to míň než loni, kdy se tuzemské agentury ucházely o úspěch 247 přihláškami, a víc než předloni, kdy českých přihlášek bylo 126.
Tradičně nejvíc přihlášek letos posílá Y&R Prague. Oproti loňským 204 jich je tento rok „jen“ 129, proporčně jde ale o stejné množství, totiž čtyři pětiny vstupů z Česka. Youngové mají letos v Cannes jako porotkyni kategorie Direct Terezu Svěrákovou, kterou časopis Adweek čerstvě zařadil mezi desítku světových kreativních lídrů, kteří mění tvář reklamního odvětví.
Počtem přihlášek následuje Havas (9), Geometry Global (6), McCann (6), Bistro (4), DDB (3), WMC/Grey (2), Fallon (2) a Kaspen/Jung von Matt (1). Narozdíl od loňska se letos do soutěže nehlásí Made by Vaculik, Ogilvy, Mustard, Passion Communications, Underline ani VCCP.
Nejvíc přihlášek přitom je v kategorii Outdoor (48), Print & Publishing (34), Design (21) a Media (11) a Promo & Activation (11).
Počet přihlášek do Cannes z Česka
agentura | přihlášek letos | přihlášek loni |
Young & Rubicam Prague | 129 | 204 |
Havas Prague | 9 | 1 |
Geometry Global Prague | 6 | - |
McCann-Erickson Prague | 6 | 16 |
Bistro Agency Prague | 4 | - |
DDB Prague | 3 | 3 |
WMC/Grey | 2 | 2 |
Fallon Prague | 2 | 7 |
Kaspen/Jung von Matt | 1 | - |
celkem | 162 | 247 |
Zdroj: Lionhearted
Loni česká reklama v nejprestižnější světové oborové soutěži v Cannes získala celkem 9 trofejí, v roce 2015 jich bylo 5, v roce 2014 šlo o 3 canneské Lvy.
„Každý další lev, kterého česká reklama získá, klade naši republiku výrazněji na mapu světové kreativity, a každá další agentura, která si lva z Cannes přiveze, dostává potvrzení, že je schopna tvořit kampaně, které splňují světové parametry. To považuji za hodně důležitý vzkaz pro naše marketéry,“ říká René Jež z firmy Lionhearted, která reprezentuje festival v Česku a každoročně organizuje národní kolo soutěže mladých talentů Young Lions.
Připomeňte si české Young Lions 2017
„Zatím je u nás pořád málo firem, které přijali, že kreativita je jednou z nejúčinnějších byznysových strategií a že Cannes Lions každý rok v červnu stanovuje benchmark toho, co znamená skvělá kreativita v oblasti komunikace značek a dělá to ve 24 komunikačních disciplínách. Z toho důvodu dává opravdový smysl tento benchmark sledovat a učit se,“ míní Jež. Festival kreativity Cannes Lions letos probíhá od 17. do 24. června.

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
