Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

V čele nej reklam na YouTube zůstávají Aquababes

V českém žebříčku deseti nejoblíbenějších spotů na videoserveru YouTube za 2. čtvrtletí 2017 obsadila čtyři příčky Kofola. Místní diváky zaujaly i Hvězdy Zanzibaru či T-Mobile.

Aquababes

Aktuální obsazení projektu Aquababes. Foto: Karlovarské minerální vody

Fiktivní hudební skupina Aquababes ve službách značky Aquila Karlovarských minerálních vod je i za 2. čtvrtletí 2017 nejoblíbenější reklamou na českém YouTube. Konkrétně to vyhrál videoklip ke skladbě Tvoje múzaUkazuje to žebříček Ads Leaderboard, který v každé zemi, kde YouTube působí, sestavuje pořadí na základě algoritmu, do nějž se promítá míra organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím (i placeným), míra interakce (palce nahoru, sdílení, čas strávený sledováním videa), počet zhlédnutí videa a další kritéria.

Za projektem AquaBabes stojí kromě Aquily hudební vydavatelství Universal Music. Do projektu je na základě castingu každoročně vybráno několik nadaných zpěvaček, které se pro daný rok stanou se svou písní ambasadorkami značky pramenité vody. Nahrají píseň, ke které natočí videoklip. Zatím v žebříčku YouTube vítězily všechny skladby projektu Aquababes, tedy Neříkej mi baby (2014), Čistá jako láska (2015), a Nejsem další (2016). Celkem mají přes 34 milionů zhlédnutí.

„Karlovarské minerální vody vsází na léty prověřené koncepty. AquaBabes, stejně jako například Magnesia Duel, jsou dlouhodobě fungujícími projekty, na které se uživatelé předem těší,“ hodnotí Petr Houzar, branding & agency Manager české pobočky amerického Googlu, který předtím pracoval právě pro Karlovarské minerální vody. „Letos jsme si všimli ještě jednoho trendu. Reklam, které dokáží využít potenciál YouTube jako vyhledávače,“ zdůrazňuje.

Pozice si drží i další česká značka nealkoholických nápojů, Kofola. Ta po dvou úspěšných letech se šišlavým psem Ftefanem přichází s novými postavičkami Leoprda a VVrky a opět s konceptem série videí. Animované skeče Kofoly obsadily v první desítce čtyři místa. „Úspěšnosti kampaní se nám daří dosahovat zejména díky správnému strategickému vedení agentur, jehož výsledkem je silné kreativní řešení a efektivní mediální mix,“ podotýká Lucia Tarbajovská, senior brand manager Kofoly.

Nejoblíbenější reklamy českého YouTube

1. Aquababes 2017: Tvoje múza

značka: Aquila
kreativní agentura: Arnold Milano
mediální agentura: MediaBlock

2. Billa: Hvězdy Zanzibaru

značka: Billa
kreativní agentura: McCann Prague
mediální agentura: Adexpres

3. T-Mobile: Nedržte se při zemi – Fanda

značka: T-Mobile
kreativní agentura: Saatchi & Saatchi
mediální agentura: Mediacom

4. Making of Axe You: Něco na těch nerdech je / GoGo

značka: Axe
kreativní agentura: Zaraguza
mediální agentura: Mindshare

5. Nová Škoda Karoq: Světová premiéra / Patricie Solaříková, Dara Rolins, Inna Puhajková, Debbi

značka: Škoda Auto
kreativní agentura: Zaraguza
mediální agentura: PHD

6. Leoprd a VVrk: Butyk

značka: Kofola
kreativní agentura: WMC Grey
mediální agentura: Médea

7. Auto letí ze 150m jeřábu do 250ti gymnastických míčů! / Shockhunters

značka: Big Shock
kreativní agentura: Dentsu Aegis Network Sport & Entertainment
mediální agentura: Adexpres

8. Leoprd a VVrk: Make-up

značka: Kofola
kreativní agentura: WMC Grey
mediální agentura: Médea

9. Leoprd a VVrk: Tetování

značka: Kofola
kreativní agentura: WMC Grey
mediální agentura: Médea

10. Leoprd a VVrk: Holič

značka: Kofola
kreativní agentura: WMC Grey
mediální agentura: Médea