S létem vzrostla inzertní aktivita výrobce nealkoholických nápojů Mattoni, Aquila či Magnesia Karlovarské minerální vody, naopak polevila propagace rychloobrátkové zboží dosud vedoucího Unileveru. Ukazují to červnová data monitoringu mediálních investic Admosphere.
TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 30. 6. 2012 |
zadavatel (vlastník značky) |
ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno |
Karlovarské minerální vody |
118 |
Henkel ČR |
93 |
Lidl Česká republika |
89 |
Nestlé Česko |
86 |
T-Mobile Czech Republic |
77 |
L’oréal Česká republika |
74 |
Unilever ČR |
72 |
Telefónica Czech Republic |
62 |
Procter & Gamble Czech Republic |
58 |
Sazka |
52 |
Nejsilněji inzerující kategorií výrobců zboží byli v červnu výrobci osobních automobilů, za nimi producenti parfémů a toaletních přípravků, v dubnu a v květnu vedoucí.
TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 30. 6. 2012 |
kategorie |
ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno |
Osobní automobily |
317 |
Parfémy a toaletní přípravky |
307 |
Bankovní a spořitelní služby |
257 |
Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody |
205 |
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin |
164 |
Mléko, mléčné výrobky a sýry |
163 |
Léky |
141 |
Pivo |
114 |
Činnosti související s webovými portály |
106 |
Kakao, čokoláda a cukrovinky |
105 |
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. |