Na českém internetu je k poslechu už téměř 3.000 podcastů. Uvádí to společnost Newton Media, která stejně jako konkurenční Monitora Media čerstvě začala nabízet přepisy takových audiopořadů. „Monitoring podcastů a YouTube testujeme od poloviny května, kdy jsme pilotní balíčky představili vybraným klientům. Dle jejich připomínek jsme upravili finální složení prvních tří setů,“ přibližuje PR manažerka Newton Media Jitka Adamčíková. Newton Media s ohledem na klienty, kteří si monitoring platí, podcasty rozčleňuje do sekcí Byznys, Zpravodajství a Automotive. V každé přepisuje do dvaceti vybraných podcastů. Chystá se třeba i balíček Lifestyle.
„Naši klienti chápou, že podcasty jsou příležitost pro marketing a komunikaci značky. Vyšli jsme jim vstříc a zařadili nejsledovanější podcasty a kanály YouTube do našich služeb,“ uvedl majitel Newton Media Petr Herian. Zájem firem investovat do podcastové reklamy roste, neboť zadavatelé zjišťují, že si tak dokážou získat pozornost uživatelů i na 60 až 90 minut. Archiv Newton obsahuje jak přepisy, tak přímo audio či video.
Počet podcastů na českém trhu se minulý rok zdvojnásobil, jen na loňský rok jich vznikla tisícovka, uvedl už dřív katalog digitálních audiopořadů České podcasty. Podle správce katalogu Dana Tržila jen tento seznam momentálně eviduje na 2.200 titulů. „Počet nově vzniklých podcastů se každý rok zdvojnásobuje. Určitě ještě nejsme na vrcholu,“ míní Tržil, který část své produkce nedávno převedl pod značku Ekonom vydavatelství Economia. S Newton Media pracuje na sestavování dalších kategorií.
Podle loňského průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro Médiář termín podcast nebo podcasting zná 60 % českých uživatelů internetu, přičemž 14 % si pustí podcast minimálně jednou týdně.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
