Česko zůstává klíčovou destinací střední a východní Evropy pro vstup nových značek na trh. V loňském roce 2016 expandovalo na tuzemský trh 22 obchodních značek. Zároveň žádná z aktivních tu loni neukončila své působení. Až počátkem roku 2017 odešla z Česka firma Mothercare a Harmont & Blaine. Uvádí to společnost CBRE, poradce v oblasti komerčních realitních služeb. Podle ní mezi příchozími převládají značky prodávající módu a módní doplňky.
Nové značky 2016
- COS
- 4F
- Bally
- Breitling
- Cool Club
- Cremieux
- Crocodilino
- Forever 21
- Hamleys
- Imaginarium
- Lusha
- Florence
- Max & Co
- Michal Negrin
- NYX
- Patek Philippe
- Pietro Brunelli
- Pinko
- Piquadro
- Pupa
- Rolls-Royce
- Stefano Ricci
- Tous
Zdroj: CBRE
V loňském roce vstoupilo na lokální trh o 7 nových značek víc než v roce 2014 nebo 2015. Růst zájmu o Česko, jakožto vstupní destinaci, lze očekávat také letos, a to s hlavním městem Prahou jako vstupní branou na český trh, kde firmy pro svůj první otevřený obchod často vybírají prémiové obchodní lokality.
„V roce 2016 přibylo víc nových značek v luxusních nákupních ulicích, takzvaných high street, než v nákupních centrech,“ uvádí Veronika Tebichová, head of retail agency v CBRE. Míní se tím třeba Pařížská ulice, zaměřená převážně na luxusní produkty. Právě tam loni otevřely svou první prodejnu značky COS, Pinko, Breitling, Patek Philippe nebo Rolls-Royce.
Podíl prodejen nových značek otevřených v nákupních centrech byl v loňském roce o něco nižší. Mezi nejvyhledávanější pražská obchodní centra podle CBRE patří Centrum Černý Most nebo Centrum Chodov.