Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

V Česku vznikla Asociace hudebního průmyslu

Asociace byla založena jako reakce na současný kritický stav v oblasti komerční kultury.

Třicítka největších firem podnikajících v oblasti pořádání a realizace hromadných kulturních akcí založila Asociaci hudebního průmyslu České republiky. Zakládajícími členy jsou promotéři, ticketingové operátory, technické firmy, provozovatelé prostor k pořádání akcí a dodavatelé lidských zdrojů v zemi, které zabezpečují servis spojený se stavbami akcí a bezpečnostními službami. Společně zdůrazňují, že podnikají s cílem dosažení zisku, a to „bez významné dotační podpory z veřejných zdrojů“.

Účelem asociace je především zastupovat, prosazovat, obhajovat a ochraňovat zájmy svých členů, přičemž asociace vznikla jako reakce „na současný kritický stav v oblasti komerční kultury“. K formulaci svých cílů a prosazování společných zájmů se tak spojuje řada těch, kteří dosud na trhu působili jako konkurenti.

Logo nové Asociace hudebního průmyslu

Logo nové Asociace hudebního průmyslu

Třicet firem. které asociaci založily na schůzi 31. srpna v pražské O2 areně, uvádí, že jen v roce 2019 samy zorganizovaly akce s celkovou návštěvností nad 1,5 milionu lidí a dosáhly celkového obratu přes 4 miliardy Kč. Šlo například o koncerty kapel a interpretů Metallica, Rammstein, Kiss, Billie Eilish, Ariana Grande, Kabát či Lucie nebo o festivaly Masters of Rock, Benátská noc či Hrady CZ.

„Situace těchto subjektů, které dlouhá léta působí na českém trhu a jejichž činnost státu přinesla stamiliony na vybraných daních, je nyní kritická a naprosto neodpovídá významu, který ekonomicky a společensky pro stát a občany této země celé ty roky přinášela,“ uvádí asociace. Předsedou jejího výkonného výboru se stal Robert Porkert, šéf promotérské firmy Live Nation.

„Kromě obrovských ztrát, které nám každý den, kdy akce nemůžeme pořádat, vznikají, vnímáme jako velký nedostatek neorganizovanost v hudebním průmyslu, kdy zejména se státními institucemi jednají různí zástupci s různými zájmy s mnohdy jen nepatrnými zkušenostmi v oblasti hromadných akcí. Asociace má za cíl sdružit subjekty, které nejsou za normálních okolností závislé na různých podporách a dotacích od měst a státu. I proto máme v názvu slovo průmysl a nikoli kultura, i když se ve většině případů o kulturní vystoupení jedná,“ říká předseda Porkert.

Zakládající členové Asociace hudebního průmyslu

  • ABF, a.s.
  • AV MEDIA EVENTS, a.s
  • BACH - Brněnská asociace clubové hudby, z.s.
  • Bestsport, a.s.
  • BrainZone s.r.o.
  • CE.ENERGY CZECH, s.r.o.
  • ČECHYMEN a.s.
  • ECHO PROMOTION s.r.o.
  • Forum Karlín s.r.o.
  • Fource Entertainment s.r.o.
  • GLANC, s.r.o.
  • HIGH LITE TOURING s.r.o.
  • IRSnet CZ s.r.o
  • ING. VOJTĚCH PARÁK
  • Junesta s.r.o.
  • LIVE NATION CZECH REPUBLIC s.r.o
  • Pink Panther Agency, s.r.o.
  • PRAGOKONCERT BOHEMIA, a.s.
  • První festivalová, s.r.o.
  • Q & I production s.r.o
  • RENTAL.CZ s.r.o.
  • RIFF RAFF s.r.o.
  • NEDOMYSLENO, s.r.o.
  • Shameless s.r.o.
  • Ticketmaster Česká republika, a.s.
  • Ticketlive PRO s.r.o.
  • T SERVIS s.r.o.
  • Veletrhy Brno, a.s.
  • YASHICA s.r.o.
  • Z production s.r.o. s.r.o.