Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

V Česku zahájila zkušební provoz televizní zpravodajská agentura Infobiro

Agentura původně působící v zemích bývalé Jugoslávie registruje v Česku zájem televizí Pohoda, ZAK, Otrokovice či portálu Sport.cz.

Na českém trhu začala nabízet videomateriál nová zpravodajská agentura Infobiro. Provozuje ji stejnojmenná pražská firma vlastněná Markem Jukovičem, základnu má mít v areálu barrandovských ateliérů u Kříženeckého náměstí (sídlí tam též televize Nova a Barrandov), sdělil Médiáři Jiří Borovec, bývalý reportér televize Prima (1997-2002) a Nova (2002-2010), který má projekt Infobira v Česku rozjet.

„Mimo pražské redakce časem zřídíme další redakci zřejmě v Olomouci kvůli dostupnosti na Brno a Ostravu. Uvažujeme taktéž o budoucím pokrytí jihozápadu republiky. Vzhledem k tomu, že v první vlně byla o zahájení zkušebního provozu informována i část médií ze Slovenska, předpokládáme, že o materiál Infobira bude zájem i u našich východních sousedů,“ podotkl Jiří Borovec k záběru služeb.

Infobiro dosud fungovalo ve čtyřech státech bývalé Jugoslávie. „Česká pobočka používá například logo a technologie centrály z Bělehradu,“ přiblížil Borovec. Tým agentury momentálně pracuje ve čtyřčlenné sestavě plus externí kameramani. V Česku zatím o její služby projevily podle Borovce zájem TV Otrokovice, TV Pohoda, ZAK TV či portál Sport.cz.

Model fungování je netradiční, agentura nehodlá za videomateriál vybírat peníze, média, která se zaregistrují, si mohou klipy stahovat a používat zdarma. „Vydělávat budeme od platících klientů, pro něž například natáčíme prezentace. Právě tito klienti budou dotovat zpravodajství,“ uvedl Borovec. „Dále to můžou být třeba sportovní svazy či podobné subjekty, které než aby platily třeba billboardovou kampaň, objednají si takových ploch méně a část peněz dají do výroby televizních spotů.“

„Nejedná se o kopii ČTK, čili nebudeme se zabývat například zasedáním vlády či zprávami z parlamentu. Budeme se zaměřovat spíše na témata, na které nejsou televizní štáby z ekonomických důvodů nasazována a tudíž o ně jsou diváci ochuzeni,“ plánuje Jiří Borovec. Zatím jsou v nabidce Infobira témata ze zdravotnictví, sportu a některá i z politiky.

„Například lokální a nebo regionální televize nevyšle z ekonomických důvodů štáb kvůli zajímavému tématu do Prahy, díky tomu, že si materiál může zdarma stáhnout, televize ušetří náklady, neboť materiál si sestříhá a doplní třeba o reakci po telefonu. Tím má za takřka nulové náklady hotovou reportáž,“ načrtl Borovec modelový případ, jak chce Infobiro svůj byznys v Česku budovat.

Agentura chce v Česku nabízet materiál sesterských redakcí v Chorvatsku, Srbsku, Černé Hoře a Bosně a Hercegovině.