V Českých Budějovicích se v pátek pro veřejnost otevřelo rozšířené obchodní centrum Igy, stavba probíhala od dubna loňského roku. Nově se centrum Igy rozšířilo o třetinu, tedy o zhruba 8.000 metrů čtverečních na celkových 29.000 metrů čtverečních. Je v něm 120 obchodů, 700 parkovacích míst, zvětšila se gastronomická zóna, přibylo multikino CineStar s devíti sály. Obchodní centrum Igy patří developerské skupině CPI Property Group Radovana Vítka, která do jeho rekonstrukce a rozšíření investovala 750 milionů Kč.
„Otevíráme nákupní centrum Igy s řadou zmodernizovaných i nových obchodních jednotek, které jsou připraveny přivítat zákazníky pro předvánoční nákupy. Další nájemci otevřou během následujících týdnů, úplné dokončení Igy tak proběhne postupně za provozu, přičemž slavnostní tečku za stavbou oslavíme koncem února 2018,“ uvedl Zdeněk Havelka, výkonný ředitel CPI Property Group.
Obchodní centrum Igy bylo postaveno před 13 lety, revitalizaci a rozšíření si podle CPI Property Group vyžádalo s ohledem na rostoucí nároky zákazníků, zachování konkurenceschopnosti i zvýšenou poptávku po dalších obchodech a službách. Nově je v něm móda Camp David, Pepe Jeans, Desigual, Zoot nebo Terranova. Gastronomická zóna nově zahrnuje pobočky sítí McDonald’s včetně McCafé, Mr. Kebab, Fruitisimo nebo Costa Coffee. Architektonický návrh rekonstrukce a výstavby pochází z dílen ateliérů Ateliér 8000 a Chapman Taylor, generálním dodavatelem stavby je Metrostav.
Miliardy do modernizace dalších center
Skupina CPI Property Group má ve svém portfoliu přes 20 obchodních center, v Česku mezi ně kromě Igy patří pražské Quadrio, Bondy a Olympia v Mladé Boleslavi, Galerie Fénix, Géčko v Českých Budějovicích, Futurum v Kolíně a nově také Královo Pole v Brně.
„Investice do stávajícího portfolia jsou pro nás velkým tématem. Kromě modernizace a rozšíření nákupního centra Igy či nedávno dokončeného nového foodcourtu v obchodním centru Quadrio se v následujících měsících a letech chystáme investovat jednotky miliard korun právě do modernizací a rozšiřování našich nákupních center,“ sdělil na dotaz Retailku Jan Burian, mluvčí CPI Property Group. Letos v lednu koupila skupina 11 obchodních center v Česku, v Polsku, Rumunsku a v Maďarsku, v celkové odhadované hodnotě 17,5 miliard Kč.
Podle studie realitně-poradenské firmy Cushman & Wakefield měl letos český trh zažít zvětšení plochy nákupních center o 57.000 metrů čtverečních. Rozšířené bylo během letošního podzimu obchodní Centrum Chodov v Praze, z původních 61.000 metrů čtverečních na 100.000 metrů čtverečních. Nově je v něm 300 obchodů, kino Cinema City s 18 sály a gastronomická zóna Grand Kitchen. V novém konceptu v něm otevřel prodejnu také maloobchodní řetězec Albert. Jediným letos nově postaveným obchodním centrem bylo Central Jablonec.