V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

V Česku bude dvojí měření sledovanosti, televize Nova vypsala tendr na vlastní data

  • ČTK
  • 18. 06. 2012 08:59
Generální ředitel televize Nova Jan Andruško. Foto: Linda Matásková

Generální ředitel televize Nova Jan Andruško. Foto: Linda Matásková

Televize Nova iniciovala vznik Sdružení pro měření sledovanosti. Sdružení bude otevřené všem hráčům na trhu, uvedl pro pondělní vydání týdeníku Týden šéf televize Nova Jan Andruško. V Česku tak bude dvojí měření sledovanosti televizí.

Krok Novy souvisí se spory ohledně nového poskytovatele elektronického měření sledovanosti, kterého vybrala Asociace televizních organizací (ATO). Výběrové řízení na měření televizní sledovanosti vypsaném ATO vyhrála pro roky 2013 až 2017 společnost Mediaresearch.

Nova výsledky tendru neuznává, ostatní členové ATO ano. Podle Andruška nebyly některé věci v souladu se zákonem. Tendr prošetřuje i antimonopolní úřad.

Členy ATO jsou vedle společnosti CET 21, která provozuje Novu, ještě Česká televize, FTV Prima, Asociace komunikačních agentur ČR, Barrandov televizní studio a mediální zastupitelství tematických televizních stanic At Media.

Tendr začíná

Sdružení pro měření sledovanosti už vyhlásilo výběrové řízení na provozovatele elektronického měření sledovanosti televizního vysílání. Vyplývá to z inzerátů otištěných v dnešní Mladé frontě Dnes a v Týdnu. V Česku tak zřejmě bude dvojí měření sledovanosti televizí.

Zájemci o účast mohou sdružení požádat o zaslání podmínek výběrového řízení do 30. června. Podmínky pak Sdružení pro měření sledovanosti zašle těm uchazečům, kteří jsou způsobilí sledovanost televizního vysílání měřit.

„Nebyla to Nova, kdo zapříčinil, že zde budou dvě měření vedle sebe,“ prohlásil v Týdnu šéf Novy Andruško. Už loni kvůli tendru na peoplemetry hrozil arbitráží.