V karlínském newsroomu Economie sedí 303 novinářů, „byznysu“ a „penězům“ se věnuje 83 z nich

Kde kdo sedí v novém newsroomu Economie v pražském Karlíně. Kliknutím zvětšíte

Kde kdo sedí v novém newsroomu Economie v pražském Karlíně. Kliknutím zvětšíte

Místo uzavření veškerého obsahu za platební bránu dát část článků zdarma a další várku zpoplatnit, to upřednostňuje čerstvý generální ředitel vydavatelství Economia André Warnecke pro podnik Zdeňka Bakaly, který oficiálně od června vede. „Ta druhá možnost je podle mne jediná, které se opravdu daří uchytit. A mohl by to být vhodný model i pro nás v Economii,“ podotkl, tázán na strategii portálu iHNed.cz, v nedávno vydané speciální příloze Hospodářských novin u příležitost stěhování z pražské Letné do nového newsroomu v Karlíně.

iHNed.cz a další online deník Aktuálně.cz, který Bakala nedávno získal v rámci koupě společnosti Centrum Holdings, by měly zůstát zachovány, to není překvapivá informace, přesnější výhled, jaká by měla být pozice a společná strategie obou titulů, Warnecke zatím nedal. „Mluvil jsem o tom s řadou lidí a slyšel řadu různých názorů. Pro skutečné rozhodnutí ale budu potřebovat přesnou analýzu. Obecně bych rád zdůraznil, že mi nevadí mít dva takové produkty na trhu. Chci maximalizovat zisky a zásah, proč bych tedy měl opustit kus trhu a nechat ho konkurentům?“ uvedl.

Kamil Čermák, André Warnecke a Zdeněk Bakala v novém newsroomu Economie za 100 milionů Kč

Kamil Čermák, André Warnecke a Zdeněk Bakala v novém newsroomu Economie za 100 milionů Kč

Warnecke nastoupil do čela Economie v době, kdy už bylo naplánováno stěhování do bývalé karlínské kotlárny ČKD, kterou ve vydavatelský newsroom překreslil architekt Ricardo Bofill (majitel Bakala vložil do přestavby zhruba 100 milionů Kč), a zhruba měsíc poté, co Bakalova Economia koupila ztrátovou internetovou firmu Centrum Holdings. Sedmačtyřicetiletý Němec, jehož teď čeká náročný úkol efektivně spojit týmy obou vydavatelství a smysluplně pro trh srovnat tituly obou podniků, považuje za nejinspirativnější časopisy The EconomistLandlust.

V Karlíně se noviny a časopisy Economie vyrábějí od konce června, minulý týden Bakala s Warneckem představili v novém zpravodajském sálu také inovované logo Economie.

Podle údajů Economie v novém newsroomu sedí všichni novináři ze všech jejích redakcí pohromadě a je jich celkem 303, přičemž redaktoři nově nejsou rozesazeni podle redakcí, do nichž spadají, ale podle témat, jimž se věnují (konkrétně v sekcích ByznysPeníze je 83 redaktorů). Redakce časopisů RespektBel Mondo mají místo ve vyvýšeném patře.

Z obsahu zmíněné speciální přílohy plyne, že tým Centra, respektive Aktuálně.cz a dalších obsahových služeb se do Karlína ještě nepřestěhoval. Zatím dál sídlí pražských Holešovicích, v komplexu Classic 7.

Hospodářské noviny ve zmíněné příloze dále uvedly, že

  • šéfredaktoři ekonomických titulů sedí společně v takzvaném superdesku („Díky tomu jsme schopni lépe rozmýšlet zpracování informací a nedochází k dublování témat.“),
  • přímo v newsroomu jsou nově zaměstnáváni redakční programátoři,
  • dohromady se sesadili všichny grafici, infografici, layoutéři a fotografové,
  • kvůli tvorbě infografik Economia buduje oddělení novodobých „supermanů“ – jsou to novináři, programátoři a statistici v jednom,
  • uprostřed newsroomu vzniká otevřené videostudio, kam „si budeme zvát významné aktéry dne nebo naše hlavní autory a komentátory“,
  • ve webovém oddělení pracují takzvaní editoři inovací, kteří mají za úkol „nás neustále učit nové věci a nenechat zakrnět“,
  • ve velkém open space sedí i všichni obchodníci a marketingoví specialisté
  • a ve vydavatelství vzniká oddělení, které „se zabývá tím, jak nové technologie použít ve prospěch inzerentů a jak být schopni nabízet jim ojedinělé služby“.
Každý den může přijít další Watergate. Hlavní tváře newsroomu Economie

‚Každý den může přijít další Watergate.‘ Hlavní tváře newsroomu Economie