Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

V Kladně zmizí z pozemků města 50 billboardů

  • ČTK
  • 29. 01. 2019 14:55

Z Kladna zmizí do konce letošního roku 50 reklamních ploch, které jsou na pozemcích města. Vedení Kladna chce touto cestou vylepšit vzhled ulic, které jsou podle radních reklamami přehlcené. O postupném odstraňování billboardů a dalších reklam rozhodli tento týden kladenští radní, řekla dnes ČTK mluvčí radnice Štěpánka Filipová. „Reklamní smog zásadně znehodnocuje podobu města. Omezení reklamy vnímám jako velmi důležitý krok ke kultivaci prostředí, ve kterém žijeme,“ uvedl kladenský primátor Dan Jiránek (ODS).

Odstraňování reklam se týká například Americké, Pražské, Unhošťské ulice a třídy Československé armády. Prvních 20 reklamních ploch má z ulic zmizet do tří měsíců, do konce roku potom dalších 30 ploch. Termíny se odvíjejí od uzavřených smluv o pronájmu. Příjmy z pronájmu pozemků pro reklamní plochy jsou pro město podle vedení radnice prakticky nulové.

Regulaci reklamy v historickém centru města řeší ze středočeských měst například Kolín. Pro současné podnikatele to znamená případný příspěvek od města na předělání vývěsních štítů a výkladů, noví podnikatelé se už budou muset řídit regulačním plánem. „Zhruba za týden budeme projednávat finální podobu regulačního plánu, v platnost by měl vstoupit na jaře,“ řekl ČTK místostarosta Michael Kašpar (Změna pro Kolín).