Tendr na NetMonitor vyhrál Gemius

V měření návštěvnosti českého internetu pokračuje jeho dosavadní realizátor.

Michal Fejk

Gemius v Česku pracuje pod vedením country manažera Michala Fejka

Návštěvnost českého internetu bude i nadále měřit výzkumná společnost Gemius. Ta zvítězila v tendru na další realizaci projektu NetMonitor v letech 2017 až 2020, který loni v září vyhlásilo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Do užšího výběru postoupila kromě Gemiusu ještě agentura GfK, vítězem se ale nakonec stal dosavadní dodavatel měření. Tendr probíhal souběžně s výběrovým řízením na měření reklamy AdMonitoring, toto řízení ale bylo pro nezájem potenciálních účastníků zrušeno, měření tak dál provádí Nielsen Admosphere.

Gemius měří český internet od roku 2005, v nové vlně slibuje funkce svých služeb a nástrojů vylepšit.

„Pro nabídku Gemiusu jsme se rozhodli z několika důvodů: v rámci analýzy dat bude pro odběratele k dispozici funkce Gemius Overnight, která poskytuje data o chování uživatelů hned následující den, což představuje zásadní zkrácení proti současnému stavu [dosavadní měření umožňovalo distribuci finálních dat až 15. den po skončení měřeného měsíce - pozn. red.]. S rostoucím významem streamingu také oceňujeme rozšířené informace o konzumaci videí. Nová funkce také umožní pohled na to, zda je obsah konzumován z domova či z práce,“ přiblížil předseda výkonné rady SPIR Ján Simkanič.

Další novinkou je přístup Home & Work, tedy rozdělení uživatelů na ty, kteří navštěvují internet z domova a z práce. To by mělo vést k dalšímu rozšíření znalostí o chování internetových uživatelů. Data navíc bude možné analyzovat i za období přesahující kalendářní měsíc a měl by být přesněji měřen čas, rozlišující, jak se při prohlížení stránek uživatel chová.

Odběratelé dat by měli mít nové funkce k dispozici od roku 2017. Na druhou polovinu letošního roku je naplánována implementace systému a testování dat další vlny měření.

NetMonitor je nástrojem pro plánování online reklamních kampaní, poskytujícím auditovaná data návštěvnosti internetových médií a především sociodemografického složení jejich návštěvníků. Definuje velikost internetové populace v Česku a sleduje téměř 500 webů.