V novém studiu Óčka má točit i iDnes, Mňam TV či Macháček

Hudební televize Óčko se na pražském Smíchově přimkla k mateřské Mafře. V novém studiu mají vznikat i pořady pro web. Mediální dům Mafra v online videu vidí budoucnost.

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

V prostoru bývalé kavárny v přízemí Anděl Media Centra, v sídle vydavatelství Mafra, vzniklo nové studio hudební televize Óčko. Mafra, která televizi vlastní, ji na pražský Smíchov přestěhovala z nedalekých Košíř, kde si Óčko ve Vrchlického ulici léta pronajímalo samostatnou vilu. Nový prostor sestává ze čtyř kvadrantů a má částečně variabilní prostředí, může tak sloužit jak hudební televizi, tak výrobě dalších pořadů určených pro web a dále zakázkám externích produkcí.

„Pro Mafru představuje nové studio technologickou platformu, která nám umožňuje jít do audiovizuálního obsahu naplno,“ řekl Médiáři při úterním slavnostním otevírání studia generální ředitel Óčka Štěpán Wolde. „S promítacím pozadím a s klíčováním jsme schopni pracovat tak, že tu budeme dělat i formáty pro zpravodajství iDnes. Zvažujeme třeba taky, že Honza Macháček by tu natáčel diskuse. Některé nové formáty chystaného videowebu Playtvák.cz budou vznikat také tady. Je to univerzální prostředí,“ řekl k novému studiu předseda představenstva Mafry Štěpán Košík. Podle Woldeho má koncem června začít v novém prostoru natáčet své pořady také televize o vaření Mňam TV.

Štěpán Wolde. Foto: Vojta Herout

Štěpán Wolde. Foto: Vojta Herout

Samotnému Óčku pomůže nový prostor osvěžit odpolední pásmo Mixxxér nebo přidat aktuálnější obsah do krátkých informačních přehledů Óčko News. „Jak je dnes nutné, z producentského konceptu přecházíme na redakční. Jde o to, dávat věci ven v určitém proudu, flow, množit je, rozprostírat po jednotlivých platformách. Vedle televize a internetu také provozujeme produkční agenturu Óčko Promotion, s ní můžeme co dva týdny pořádat drobný event, společenský, hudební, a ten zároveň přenášet,“ popisuje Wolde v souvislosti s tím, že vedle studia Óčka je venkovní „zahrádka“, do níž může televize zvát fanoušky právě na živé akce. Nádvoří obklopené ze tří stran trakty svého sídla Mafra nově při křtu studia nazvala Anděl Plaza.

V rámci zmíněného flow by se mělo víc prolínat vysílání televize Óčko a obsah zmíněného videowebu Playtvák.cz. Ten má přijít od 21. června se čtyřmi novými několikaminutovými pořady denně. „Tato produkce je z velké části vysílatelná na Óčku. To už ostatně nějakou dobu spolupracuje s youtubery, poskytuje prostor jejich podobně krátkým klipům,“ přibližuje ředitel Wolde. Zatímco Óčko jako televize je podle Woldeho svou image, programem i obchodem téměř na špici svého potenciálu, na internetu je mnohem větší prostor k růstu (ředitel se zmiňuje například o půl milionu fanoušků na Facebooku). To, co vysílá Óčko na televizní obrazovce, by tak mohlo najít místo zase „rozkrájené“ do krátkých klipů na webu. „U Óčka Gold půjde spíš o spolupráci s rádiem Impuls,“ připomněl šéf Mafry Košík další sesterskou mediální firmu.

Posílit video na internetu

Štěpán Košík v novém studiu hudební televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Štěpán Košík v novém studiu hudební televize Óčko. Foto: Vojta Herout

„Chceme být připravení na dobu, kdy budou televize fungovat tak, že se bude smazávat rozdíl mezi klasickou lineární televizí a televizemi internetovými a stejně k tomu budou přistupovat i tvůrci. Budeme raději směry určovat, než jen zachytávat v době, kdy už může být pozdě,“ shrnuje Štěpán Košík inovací zázemí Óčka a také přípravy videowebu Playtvák.cz. Nepůjde ale jen o zábavní video. Pohyblivých obrázků má přibýt i v rámci zpravodajství: „Porce by měla i v rámci iDnes narůst. Je to prioritní zadání pro Martina Ondráčka [čerstvý ředitel digitálního obsahu Mafry - pozn. red.], abychom s videem posílili. Formou debat, tím, že komentujeme témata, která hýbou děním,“ načrtl Košík.

Vedle budování vlastních projektů se Mafra podle něj také dívá po trhu, které projekty či mediální firmy by byly ke koupi. „Těmito dvěma směry - inhouse produkcí a testováním akvizičního potenciálu - stavíme strategii, kterou by firma měla během čtyř pěti let naplňovat.“

Oslovením mladých prostřednictvím videa přitom Mafra hodlá doplnit co, co už produkuje, aby s konzumenty byla „odmalička až do důchodu“, popisuje Košík: „Mafra historicky před nějakou dobou měla připravené mediatypy na to, co bylo v dané době. Teď se snažíme akcentovat, co přijde během deseti patnácti let. Vývoj v médiích dnes jde obrovskou rychlostí, podobně jako u technologických firem, a branži to zásadně determinuje. Je třeba na to být připraven.“

Jak vypadá nové studio Óčka

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

 

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

 

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

 

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

 

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Interiér nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

 

Technické zázemí nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Technické zázemí nového studia televize Óčko. Foto: Vojta Herout

 

Televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Televize Óčko. Foto: Vojta Herout