Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

V propagaci biopotravin pokračuje Media Age

Brněnská agentura znovu vyhrála tendr Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF).

  • ČTK
  • 14. 06. 2020 23:00

V mediální kampani pro stát na propagaci biopotravin pokračuje brněnská agentura Media Age. V dvouleté kampani na to má 30 milionů Kč ročně. ČTK to sdělila mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Lenka Rezková, detaily pak uvádí Rejstřík smluv. Media Age, kterou vlastní David Blažek, tak pokračuje po pilotním projektu, na který vyhrála tendr už před dvěma lety.

„V rámci notifikace propagační kampaně na podporu biopotravin a ekologického zemědělství je stanovena hranice 30 milionů Kč na kalendářní rok. Je uzavřena rámcová dohoda, finance nemusí být vyčerpány v plné výši,“ uvedla mluvčí. Podle ní je hlavním cílem projektu podpora ekologického zemědělství.

Kampaň má podpořit prodej bioproduktů, který do roku 2017 stagnoval, v posledních letech roste. „Cestou, jak podpořit tento trend, je kontinuální vzdělávání spotřebitelů v otázkách biopotravin a ekologického zemědělství. Takové nasměrování projektu jednak podpoří stávající producenty biopotravin v celé vertikále a povede k rozšíření jejich sortimentu. Výrobce bude motivovat k zařazení biopotravin do jejich výrobkového portfolia, na straně druhé bude motivovat prodejce, aby pod tlakem požadavků spotřebitelů zvyšovali zastoupení biopotravin v obchodní síti,“ dodala mluvčí.

Nyní se podle ní připravují nejrůznější aktivity i v souvislosti s aktuální situací ohledně koronaviru v Česku. Agentura má radit v oblasti reklamy a marketingu nebo vypracovat PR strategii a kampaň na téma podpory biopotravin. S pilotním projektem na propagaci má agentura zkušenost už z loňska. Fond letos hospodaří s více než 42 miliardami Kč.

Česká spotřeba biopotravin předloni meziročně stoupla o 33 %, činila 4,43 miliardy Kč. Šlo o největší nárůst za desetiletí, trh rostl už osm let. Roční spotřeba na obyvatele byla za 416 Kč, o rok dříve šlo o 314 Kč. Podíl biopotravin na celkové spotřebě potravin a nápojů vzrostl na 1,58 %. Stále nedosahuje tří procent, která ve strategiích stanovilo ministerstvo. Celkový obrat biopotravin přesáhl sedm miliard korun, vývoz činil téměř 2,6 miliardy Kč. Loňské údaje stát zveřejní za rok.