Do druhého kola výběrového řízení na tvorbu nového vizuálního stylu Česka jako atraktivní turistické destinace postoupilo 6 grafických studií z 12 přihlášených. Jde o HMS, Konektor, DDMen, Dynamo Design, Studio Marvil a Aleše Mičku (Touch Branding). „Ve své dřívější praxi prokázala největší zkušenost s obdobným typem zakázek,“ uvedla agentura CzechTourism, která pod vedením Rostislava Vondrušky tendr pořádá.
Ke změně vizuálního stylu dochází po deseti letech. Stojí za ní nová strategie, ve které CzechTourism chce představovat Česko jako „zemi příběhů“, v níž turisté budou odhalovat příběhy osobností, architektury, krajiny a zažívat i příběhy vlastní. Zadávací dokumentaci lze najít na webu www.ceskozemepribehu.cz, jenž má být zároveň názorovou platformou.
Budoucí destinační značkou se bude Česká republika prezentovat především v zahraničí. Nový vizuální styl by měl umožnit i komunikaci partnerských organizací, asociací, regionů či měst.
Uchazeči musí zpracovat nabídky do 12. června. Poté je bude hodnotit komise a expertní panel zástupců grafických designerů, marketérů i partnerů, budoucích uživatelů vizuálního stylu. Vítěz by měl být znám okolo 20. června. Styl hodlá agentura zavést v roce 2013.