Pražský dopravní podnik po zhruba měsíčním testování zavedl mezi stanicemi metra A Dejvická a Bořislavka přímo v tunelu nové reklamní LED obrazovky. Provozovatelem je společnost European Digital Industries (EUDI), která zvítězila ve výběrovém řízení. Dopravní podnik Praha chce za pronájem ploch ve vybraných 36 tunelech metra získat ročně až 20 milionů Kč. První sdělení začne nový poutač promítat v tomto týdnu. Informovala o tom mluvčí podniku Aneta Řehková. Obdobný systém reklamy funguje v Barceloně, Madridu, Římě, Curychu nebo Rotterdamu.
„Je to další z projektů, kterými se snažíme zvyšovat výnosy z pronájmu majetku Dopravního podniku Praha. Zelenou tento projekt dostal za předpokladu splnění mnoha podmínek. Za žádných okolností nesmí negativně ovlivňovat provoz metra, interferovat se stávajícími technologickými zařízeními a komunikačními systémy, musí splňovat všechny bezpečnostní a protipožární normy,“ uvedl generální ředitel podniku Petr Witowski.
Systém funguje na principu animace. Jednotlivé obrazovky staticky zobrazují vždy jen jednu část sdělení, respektive obrazu, který při jízdě soupravy za určité rychlosti a setrvačnosti lidského oka vytváří dojem plynulého obrazu nebo videa. Reklamu tvoří 386 LED panelů rovnoměrně sestavených v řadě dlouhé 200 metrů. Minimální rychlost projíždějící vlakové soupravy musí být 60 kilometrů v hodině. Pokud by byla nižší, animace se nespustí. Prvním sdělení, které začne tento týden panel vysílat, bude v pátek vizuální připomínka událostí 17. listopadu 1989, na níž podnik spolupracoval s Pamětí národa. Následně od 1. prosince se začnou na obrazovkách zobrazovat první reklamní kampaně.
Nový reklamně-informační systém je zatím jenom na lince A. Dopravní podnik má vytipováno 36 tunelů, které splňují technické parametry, jako míra zakřivení, stoupání či klesání, pro další instalace. Zda se v tunelech objeví, bude ale záležet na vysoutěženém provozovateli. V příštím roce by se ale mohly obrazovky objevit v tunelech na lince A mezi Náměstím Míru a Můstkem a na lince B mezi Smíchovským nádražím a Národní třídou a Náměstím Republiky a Invalidovnou.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
