V září roku 2010 se v Praze konala první konference u nás zaměřená pouze na sociální média – přesněji na jejich komerční využití. Přilákala téměř tři stovky účastníků.
V úterý 4. října letošního roku je proto přichystán druhý ročník Social Marketers Summit, jehož cílem je opět po roce na jednom místě zkoncentrovat příznivce marketingu v sociálních médiích a představit jim názory a postupy těch, kteří v této oblasti vynikají.
Letošní program stojí prakticky výhradně na zahraničních řečnících z celého světa: především USA, Velké Británie, ale i Brazílie nebo Holandska. Všechny prezentace mají společné výchozí téma: věnují se síle jednotlivce spojeného do sociální sítě, kterou lze pro marketing výborně využít, ale zároveň dokázala zničit mnoho kampaní i celých značek.
Mezi řečníky jmenujme jako prvního Eda Robinsona, kreativního ředitele agentury The Viral Factory a držitele deseti Lvů z Cannes, jehož virální videa jsou známá a obdivovaná i v České republice. Ed především přesvědčí účastníky, že virální šíření rozhodně nezaniklo s nástupem sociálních médií, vysvětlí, proč jeho agentura věnuje šíření na globální úrovni a jak se vyrovnat s virálitou obecně.
S virálním marketingem spojil část svých aktivit i Igor Beuker, nesmírně aktivní spolumajitel systému pro měření online videa Viral Tracker, jednoho z nejvlivnějších blogů na světě ViralBlog, agentury zaměřené na sociální média Social8 a TOP10 trend watcher Speakers Academy. Igor bude hovořit o kontrole nad komerční komunikací a skutečnostech, které si firmy musí uvědomit, aby mohly komunikovat v otevřeném online prostředí.
Dalšími vystupujícími budou:
- Tiago Luiz - Autor nejlepšího světového případu SEM podle Google a majitel největší agentury zaměřené na sociální média v Brazílii bude hovořit o využití sociálních médiích na straně světa, o které toho u nás moc nevíme.
- Tom Ollerton – se bude věnovat otázce, jak zaimplementovat marketingová sdělení do konverzace tak, aby se nenarušily vztahy – jinými slovy, jak fanoušky konvertovat na zákazníky.
- Neil Vidyarthi & Lauren Dugan (SocialTimes.com, AllTwitter.com) ve společné prezentaci představí case studies z prostředí sociálních médií, které jsou ukázkou toho nejlepšího i nejhoršího, co mohou marketéři nachystat fanouškům a fanouškové marketérům.
Konferencí budou provázet Michal Pastier, kreativní ředitel nejoceňovanější digitální agentury Slovenska Zaraguza Digital a Pavel Hacker (EURO RSCG Social).
Konference je jednodenní, Social Marketers Summit se koná 4. října v pražském Paláci Lucerna, registrace začíná v 8.15, předpokládaný konec akce je okolo 17 hodin. Po akci následuje afterparty v pražském Harley’s baru. Veškeré informace k Summitu naleznete na webu konference, doplňkové pak na její Facebook Page a Twitter kanálu.
Partnery akce jsou Nokia Česká republika, SYMBIO Digital, Nydrle Digital, Scholz & Friends, eMerite, VOYO.cz, Kofola, Falanxia, BrandzFriendz, mediálními partnery pak E15.cz, Médiář.cz a Tyinternety.cz.